Prodaja električnih vozil v EU julija upadla za 10,8 odstotka
V zadnjih mesecih se je prodaja električnih avtomobilov v Evropski uniji precej upadla, Nemčija pa je pri tej spremembi igrala ključno vlogo. Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) se je število registracij električnih avtomobilov v EU julija zmanjšalo za 10,8 odstotka. Ta padec je posebej izrazit v Nemčiji, kjer so se državne finančne spodbude za električna vozila upočasnile, kar je povzročilo strahove med potrošniki glede stroškov in gospodarskih razmer.
Julija 2024 je bilo v Evropski uniji prodanih 102.705 električnih avtomobilov. Številka predstavlja 12,1 odstotka tržnega deleža, kar je manj v primerjavi s 13,5 odstotka v istem mesecu lani. Skupno število registracij osebnih avtomobilov v EU se je sicer povečalo za 0,2 odstotka na 852.051 enot. Našteto pomeni drugi zaporedni mesec rasti, vendar je ta rast precej nižja od 4,3-odstotne rasti, zabeležene v juniju.
V obdobju sedmih mesecev do konca julija 2024 so se registracije avtomobilov medletno povečale za 3,9 odstotka in dosegle več kot 6,5 milijona prodanih vozil. Od tega so registracije električnih avtomobilov predstavljale 12,5 odstotka celotnega tržnega deleža. Medtem ko je EU dosegla skupno rast, je upad prodaje električnih avtomobilov v nekaterih ključnih državah, zlasti v Nemčiji, povzročil zaskrbljenost glede prihodnosti tega trga.
Nemčija kot ključen dejavnik upada
Nemčija, ki je ena vodilnih držav na področju električnih vozil v Evropi, je julija zabeležila dramatičen padec registracij električnih avtomobilov za kar 36,8 odstotka. Glavni razlog za ta upad je bil umik oziroma zmanjšanje vladnih finančnih spodbud, ki so bile prej ključne za privabljanje kupcev k nakupu električnih vozil. Brez teh spodbud so stroški električnih vozil za številne potrošnike postali previsoki, kar je močno vplivalo na povpraševanje.
Nasprotno so nekatere druge države zabeležile rast registracij električnih vozil. Na primer, Nizozemska je zabeležila 8,9-odstotno povečanje, Belgija pa kar 44,2-odstotno rast. Francija je zabeležila skromno 1-odstotno povečanje, kar je še vedno pozitivno, vendar ne dovolj, da bi izravnalo velik upad v Nemčiji.
Hibridna vozila kot svetla točka
Medtem ko je prodaja električnih vozil upadla, so hibridno-električna vozila doživela pomembno rast. Julija se je prodaja teh vozil povečala za 25,7 odstotka, s skupno 273.003 prodanimi enotami. Španija je zabeležila kar 31,5-odstotno rast prodaje hibridno-električnih vozil, Italija pa 17,4-odstotno rast. Nemčija, ki je sicer doživela upad pri električnih vozilih, je pri hibridnih vozilih zabeležila 22,4-odstotno povečanje. Francija pa je zabeležila izjemno rast za 47,4 odstotka.
Prodaja bencinskih avtomobilov je julija 2024 upadla za 7 odstotkov. Španija je doživela največji padec, in sicer za 12,5 odstotka, sledila ji je Francija s padcem prodaje za 22,6 odstotka. Vendar pa je Nemčija zabeležila rahlo rast prodaje bencinskih avtomobilov za 0,1 odstotka, Italija pa za 3,8 odstotka.
Podobno se je registracija dizelskih avtomobilov po Evropi močno zmanjšala. Italija je zabeležila največji padec, in sicer za 24,6 odstotka, Španija za 11,6 odstotka, Francija pa za 23,9 odstotka. Nemčija je, v nasprotju s tem trendom, zabeležila rahlo povečanje registracij dizelskih avtomobilov za 1,4 odstotka.
[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Pixabay