EU: Voznike čakajo spremembe, kaj bi se lahko spremenilo
Voznike v Evropski uniji čakajo spremembe. Evropska unija namerava namreč letos sprejeti novo direktivo o vozniških dovoljenjih. Zaenkrat gre le za osnutek, a so že znani prvi obrisi predloga, ki ga bodo sprejela evropska telesa.
Vozniško dovoljenje B kategorije velja le za motorna vozila do skupne dovoljene mase 3,5 tone. Večine mobilnih hišic zato imetniki vozniškega dovoljenja ne smejo voziti, saj so pretežke. Zaradi tega je predvideno povečanje dovoljene skupne mase na 4,25 tone.
Predpisi, ki so veljali samo na nacionalni ravni, bodo priznani po vsej EU
Že nekaj let se lahko vozniško dovoljenje kategorije B v Nemčiji razširi na vozniško dovoljenje B196. Ta omogoča vožnjo z lahkimi motocikli do 125 ccm, a le v Nemčiji. To bi se lahko spremenilo s četrto direktivo o vozniških dovoljenjih. Predpisi, ki so se doslej uporabljali le na nacionalni ravni, bodo namreč v prihodnje priznani po vsej EU. S 125-kubičnim motociklom bi bilo potem mogoče potovati čez državne meje.
Najnižjo starost za vozniško dovoljenje za tovornjak ali avtobus bi lahko znižali na 18 let. V Nemčiji je na primer C kategorijo za tovornjake mogoče pridobiti šele pri 21 letih, D kategorijo za avtobuse pa šele pri 24 letih.
Vozniško dovoljenje bo dovoljeno opravljati v različnih članicah EU
Digitalno vozniško dovoljenje bi moralo dobiti tudi drugo priložnost: cilj je, da bi ustrezna aplikacija za pametni telefon zadostovala v primeru policijske kontrole ali pri najemu avtomobila. Razmišlja se tudi o kodi QR, ki bi nadomestila trenutni čip. Tako bi bila bolj odporna na ponarejanje.
Doslej teoretičnega in praktičnega vozniškega izpita ni bilo mogoče opraviti v različnih državah članicah Evropske unije. Zaradi upoštevanja vse večje mobilnosti prebivalstva bi to moralo biti v prihodnje dovoljeno. Za to bi bilo treba poenostaviti veljavne predpise o prebivanju.
Del vozniškega izpita bi lahko opravljali na simulatorjih?
Obravnavano je tudi, da se s praktičnim poukom začne šele po uspešno opravljenem teoretičnem izpitu. V prihodnje bi lahko vsaj del vozniškega izpita opravljali na simulatorjih. Z obveznim obnovitvenim tečajem eno leto po pridobitvi vozniškega dovoljenja naj bi zmanjšali število prometnih nesreč. Strokovnjaki za varnost v cestnem prometu so priporočili ta ukrep.
Dolžina odvzema vozniškega dovoljenja (na primer zaradi vožnje pod vplivom alkohola) bi morala biti standardizirana in medsebojno priznana. V Italiji uvedena prepoved vožnje bi nato veljala tudi v Nemčiji.
V tem kontekstu, se iščejo tudi enotne mejne vrednosti za uživanje alkohola in mamil. Uskladiti bi bilo treba točkovne sisteme v različnih državah, podatke o vozniških dovoljenjih vseh državljanov EU pa bi morali hraniti v evropski bazi podatkov. Slednje naj bi olajšalo policijske kontrole.
Vir Foto: Pexels
Ne spreglejte…
a vaša e-vinjeta še veljavna, kdaj jih poteče največ?
Ne veste, ali vam je že potekla vinjeta? Kako preveriti? Kdaj jih poteče največ? Največ letnim vinjetam poteče veljavnost 31. 1. in 1. 2. letos.
Konec leta 2021 smo v Sloveniji uvedli elektronske vinjete, ki so nadomestile klasične. Nalepk ni bilo več treba lepiti na vetrobransko steklo, s tem pa so vozniki izgubili takojšen vpogled v veljavnost, saj se ne na klasični vinjeti lahko na preluknjanih delih vinjete videlo, do kdaj je ta veljavna… več tukaj.