Evropska avtomobilska industrija poziva k popuščanju CO2 standardov

Električno vozilo [Foto: Vecteezy]

Evropska avtomobilska industrija poziva k popuščanju CO2 standardov

Evropska avtomobilska industrija se sooča z resnimi izzivi glede izpolnjevanja strogih okoljevarstvenih standardov, določenih s strani Evropske unije. Glavni lobist industrije in novi predsednik Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA), Ola Källenius, je v odprtem pismu voditeljem EU izrazil nujno potrebo po prilagoditvah zakonodaje, da bi zmanjšali grozeče finančne kazni zaradi preseganja omejitev emisij ogljikovega dioksida.

Ola Källenius, generalni direktor podjetja Mercedes-Benz in sveže imenovani vodja vplivne lobistične skupine ACEA, je poudaril potrebo po prožnejšem pristopu k Evropskemu zelenemu dogovoru, navaja Euronews. V svojem nagovoru je pozval k preoblikovanju zakonodaje, ki bi omogočala lažje prehajanje industrije na trajnostne modele poslovanja. Po njegovih besedah mora biti prehod k razogljičenju avtomobilske industrije zasnovan kot priložnost za donosne zelene naložbe, ne kot breme.

Källenius je opozoril, da proizvajalci avtomobilov letos ne bodo uspeli doseči ciljev emisij CO2, kar bi lahko vodilo v milijardne kazni. Trenutno zakonodaja predpisuje največji izpust CO2 na kilometer pri manj kot 94 gramih, vendar se industrija še vedno sooča s težavami zaradi prevladujoče proizvodnje velikih športnih terencev (SUV). Modeli so sicer donosni, vendar imajo višje emisije, zaradi česar se avtomobilski proizvajalci zanašajo na prodajo električnih vozil za kompenzacijo emisij.

Električna vozila v Evropi: neuspeh subvencij in povpraševanja

Källenius je poudaril, da prodaja električnih vozil ni dosegla pričakovanj. Po podatkih ACEA je bilo lani v Evropi prodanih le 13 odstotkov električnih avtomobilov, kar je rahlo zmanjšanje v primerjavi z letom 2023. Med ključnimi razlogi za neuspeh je izpostavil nenadno ukinitev subvencij za električna vozila v Nemčiji konec leta 2023. Te subvencije so prej zagotavljale do 4500 evrov na popolnoma električni avtomobil, njihov umik pa je močno vplival na trg.

Poleg tega se industrija sooča z visokimi stroški proizvodnje električnih vozil, ki še vedno znašajo več kot 35.000 evrov za posamezno vozilo. Čeprav nekateri proizvajalci že razvijajo cenovno dostopnejše modele, so ti prišli prepozno, da bi preprečili letošnje izzive.

Tržna dinamika in mednarodni izzivi

Källenius je zavrnil kritike, da bi morali proizvajalci avtomobilov več vlagati v manjše in cenejše modele z nižjimi emisijami. Po njegovih besedah povpraševanje na trgu trenutno ostaja osredotočeno na večje modele, kot so SUV-ji in hibridni avtomobili. Poleg tega evropski proizvajalci avtomobilov čutijo pritisk zaradi konkurenčnih razmer na Kitajskem, kjer prodaja električnih vozil že presega 40 odstotkov celotnega trga.

EU je prav tako v napetih pogajanjih glede trgovinskih odnosov z ZDA, kar dodatno otežuje situacijo za evropske proizvajalce. Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je napovedala strateški dialog z avtomobilsko industrijo, katerega cilj bo oblikovanje bolj vzdržnih rešitev za prihodnost.

Källenius je izrazil upanje, da bo dialog med ACEA in EU prinesel konkretne rešitve za trenutne težave industrije. Vendar pa EU za zdaj ostaja trdna pri svojih zavezah. Novi evropski komisar za promet Apostolos Tzitzikostas je že napovedal, da bo zakonodaja glede zmanjševanja emisij vozil do leta 2025 in 2030 ostala nespremenjena. Prav tako bo EU vztrajala pri popolni prepovedi prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov do leta 2035.

Portal24; Foto: Vecteezy