Evropska satelitska industrija združuje moči za konkurenco Starlinku

ByAna Koren

3. decembra, 2024 , ,
Vesolje/fotografija je simbolna [Foto: Pexels]

Evropska satelitska industrija združuje moči za konkurenco Starlinku

Evropski proizvajalci Airbus, Thales in Leonardo preučujejo načrte za ustanovitev novega skupnega vesoljskega podjetja, in sicer da bi postali resen tekmec Starlinku Elona Muska. Projekt, imenovan “Bromo” po indonezijskem vulkanu, naj bi vzpostavil evropskega prvaka na področju satelitov, poroča Reuters. Po vzoru uspešnega modela MBDA, ki združuje podjetja Airbus, Leonardo in BAE Systems, naj bi to podjetje omogočilo bolj konkurenčen nastop v hitro rastočem trgu nizkozemeljske orbite.

Evropski proizvajalci satelitov so tradicionalno razvijali kompleksna vesoljska plovila za geostacionarno orbito, vendar so jih močno prizadeli manjši in cenejši sateliti. Slednje pa v nizkozemeljsko orbito uvaja Starlink. Generalni direktor Leonarda Roberto Cingolani je potrdil, da bo novi projekt temeljil na modelu MBDA, kar omogoča združevanje virov, ne da bi en partner odkupoval sredstva od drugega.

Pogovori so sicer še v zgodnji fazi, vendar so dovolj napredovali, da je Airbus projektu že dodelil kodno ime in prednostno strukturo. Vzpostavitev podjetja bi lahko trajala leta, vendar je cilj jasen – okrepiti evropski vesoljski sektor, ki se sooča z izzivi globalne konkurence.

Strukturne spremembe in zmanjšanje delovnih mest

Poleg ustanovitve novega podjetja se Airbus in Thales soočata z nujnostjo prestrukturiranja svojih vesoljskih in obrambnih oddelkov. Airbus načrtuje do sredine leta 2026 zmanjšanje do 2500 delovnih mest. Slednje pa predstavlja 7 odstotkov njegovega oddelka za obrambo in vesolje. Tudi Thales namerava zmanjšati 1300 delovnih mest. Ta zmanjšanja so del širšega prizadevanja za racionalizacijo stroškov in povečanje konkurenčnosti.

Največji vpliv bodo občutili oddelki v Franciji, Nemčiji in Veliki Britaniji, kjer so nameščene ključne Airbusove proizvodne zmogljivosti. Španija se medtem sooča s pritiskom na področju obrambe. Airbus namerava zmanjšanja doseči s prostovoljnimi shemami, saj gre za politično občutljivo temo, ki vključuje štiri države ustanoviteljice podjetja.

Dolgoročni cilj: evropski satelitski prvak

Ustanovitev novega evropskega satelitskega podjetja naj bi omogočila preboj na globalnem trgu, kjer trenutno prevladujejo ameriški igralci, kot je SpaceX. Model MBDA, ki je bil uspešno implementiran leta 2001, kaže na potencial združevanja moči med različnimi evropskimi podjetji. Vendar pa ostajajo številni izzivi, vključno z upravljanjem novih struktur in konkurenčnimi vprašanji.

Generalni direktor Leonarda Cingolani je poudaril, da bo večina prihodnjega vesoljskega gospodarstva temeljila na satelitih, ki naj bi predstavljali kar 75 odstotkov celotnega sektorja. Projekt Bromo tako ne pomeni le poskusa zmanjšanja izgube trga, ampak tudi dolgoročno strategijo za postavitev Evrope med vodilne vesoljske sile.

Portal24; Foto: Pexels