Evropski avtomobilski sektor zaradi nepremišljenega prehoda na elektriko v krizi

Foto: Pixabay

Evropski avtomobilski sektor zaradi nepremišljenega prehoda na elektriko v krizi

Roberto Vavassori, predsednik Italijanskega združenja avtomobilske industrije (Anfia), je v nedavnem intervjuju za Bloomberg News opozoril na težave, s katerimi se zaradi prizadevanj Evropske unije (EU), da uredi popolnoma električno prihodnost, ne da bi upoštevali posledice za industrijo, sooča avtomobilski sektor. Po njegovem mnenju je evropska preiskava poceni električnih vozil iz Kitajske sicer cenjena, vendar prihaja prepozno in sama po sebi ne bo dovolj, se usoda spremeni.

Vavassori je poudaril, da obstaja nedopustno in odkrito nerazumljivo nesorazmerje med tarifnimi obravnavami avtomobilov, ki vstopajo v različne države. Kitajska električna vozila (EV), ki vstopajo v Evropo, plačajo 10-odstotno carino, medtem ko evropska vozila, ki vstopajo na Kitajsko, plačajo med 15 in 25 odstotkov carine, odvisno od svojih lastnosti. Po mnenju Vavassorija je to nerazumno in zahteva takojšnje ukrepanje.

Poleg tega je Vavassori kritiziral tudi idejo obdavčitve surovin, ki jih Evropa potrebuje za svojo industrijo. “Nimamo rudnikov, nimamo aluminija, nimamo veliko materialov, ki jih potrebuje naša industrija, pa ne samo v avtomobilskem sektorju,” je dejal. Poudaril je, da je bistveno, da so tudi baterije ne glede na njihov ogljični odtis, oproščene mejnega davka.

Konkurenčnost v ključnih panogah

Pohvalil je predsednico Evropske komisije Ursulo von der Leyen, ker je prosila predsednika Evropske centralne banke Maria Draghija, naj vodi analizo o prihodnji konkurenčnosti Evrope. Vavassori meni, da bi to lahko bil katalizator, ki bi pomagal preseči strankarska stališča znotraj EU in ponovno pridobiti konkurenčnost v ključnih panogah.

Vavassori je še dodal, da Evropa kljub številnim kompetentnim komisarjem postaja na svetovnem prizorišču obrobna, z hitro starajočim se prebivalstvom in izgubo 5 milijonov proizvedenih avtomobilov med letoma 2019 in 2022. Od lanskega leta ni več neto izvoznik, temveč neto uvoznik vozil. Opomnil je, da pred Evropo stojijo veliki izzivi, tudi na področju energetike, in da bi morali vsi dan in noč trdo razmišljati o tem, kako rešiti te težave.

vir Foto: Pixabay Portal24