Ferrari F80: Inženirski presežek, ki postavlja nova pravila superšportnikov
Ferrari je 17. oktobra 2024 v Maranellu predstavil F80, najnovejšega člana svoje legendarne družine superšportnih avtomobilov. Z omejeno proizvodnjo zgolj 799 primerkov, F80 nadaljuje tradicijo ekskluzivnih modelov, kot so Ferrari GTO iz leta 1984, Ferrari F40 in LaFerrari. Novi superšportnik je prva Ferrarijeva predstavitev po modelu LaFerrari Aperta iz leta 2016 in predstavlja vrhunec Ferrarijeve tehnološke inovacije, inženirskega znanja in oblikovalske estet
Ferrari F80 je zasnovan kot tehnološki presežek in je rezultat desetletij izkušenj iz sveta dirkaških avtomobilov. Temelji na napredni arhitekturi z notranjim zgorevanjem in vključuje najnovejše rešitve iz sveta hibridnih tehnologij. Pogonski sklop F80 je revolucionaren. Sestavljen je iz trilitrske enote V6 s 120-stopinjskim kotom med valji in hibridnega sistema, ki skupaj razvije osupljivih 1200 konjskih moči (KM). Ta pogonski sklop ni zgolj najmočnejši med vsemi Ferrarijevimi cestnimi vozili, ampak tudi najnaprednejši v smislu
V6 motor z notranjim zgorevanjem doseže kar 900 KM, preostale 300 KM pa zagotavljajo električni motorji, ki so v celoti razviti in izdelani pri Ferrariju. Električni motorji so nameščeni na sprednji osi in dodajajo sistemu štirikolesni pogon, ki zagotavlja izjemno vlečno moč in upravljanje vozila v vseh pogojih vožnje. Skupna zmogljivost avtomobila presega večino sodobnih superšportnih vozil, s tem pa Ferrari F80 postavlja nove standarde na področju cestno homologiranih avtomobilov.
Specifikacije pogonskega sklopa
Komponenta | Specifikacija |
Tip motorja | V6, 120° |
Prostornina motorja | 2992 cm³ |
Največja moč motorja (ICE) | 900 KM |
Električna moč | 300 KM |
Skupna moč | 1200 KM |
Najvišja hitrost | 350 km/h |
Pospešek 0–100 km/h | 2,15 sekunde |
Inovativna aerodinamika
F80 ni samo tehnično izpopolnjen v smislu zmogljivosti motorja, ampak tudi aerodinamično optimiziran za najboljše možno delovanje. Aerodinamični elementi, kot so aktivno zadnje krilce, ravno podvozje in prednje trokrilno krilo, so bili skrbno zasnovani za zmanjšanje zračnega upora in povečanje pritisne sile. Ta pristop omogoča, da F80 ustvarja kar 1000 kg pritisne sile pri hitrosti 250 km/h, kar zagotavlja izjemno stabilnost in vodljivost avtomobila pri visokih hitrostih.
Aktivno zadnje krilo deluje dinamično, kar pomeni, da se prilagaja glede na vozne pogoje. Pri zaviranju in zavijanju se krilo samodejno dvigne, da poveča pritisno silo, kar omogoča boljšo vodljivost v ostrih zavojih in pri vožnji skozi zapletene odseke dirkališča. Ko vozilo doseže visoke hitrosti na ravnih odsekih, se krilo spusti in zmanjša upor, s čimer F80 doseže svojo maksimalno hitrost 350 km/h.
Aerodinamične lastnosti
Element | Specifikacija |
Zadnje krilce | Aktivno, nastavljivo |
Sprednje trokrilno krilo | Aerodinamično optimizirano |
Pritisna sila pri 250 km/h | 1000 kg |
Hibridna tehnologija: Povezava med cesto in dirkaško stezo
Ferrari F80 prinaša najnovejšo hibridno tehnologijo, ki temelji na izkušnjah iz Ferrarijevega sveta dirkanja. Njegov sistem e-turbo omogoča izjemen odziv motorja že pri nizkih vrtljajih, kar pomeni, da ima voznik vedno na voljo zadostno moč, ne glede na trenutno hitrost ali pogoj vožnje. Hibridni sistem je zasnovan za optimalno izkoriščanje regenerativne energije pri zaviranju, kar omogoča daljšo vožnjo z uporabo električnih komponent in zmanjšanje porabe goriva.
Z uvedbo sistema MGU-K, ki je znan iz Formule 1, je F80 sposoben pretvarjati kinetično energijo med zaviranjem v električno energijo in jo shranjevati v visokonapetostni bateriji. Tako je omogočen sistem regeneracije, ki vozniku omogoča takojšen dodaten navor pri pospeševanju. Električni sistem vključuje tudi napreden sistem vodenja pretoka energije, ki omogoča maksimalno izkoriščanje baterije brez nepotrebnega praznjenja.
Podatki o hibridnem sistemu
Komponenta | Specifikacija |
Sprednji elektromotor | 210 kW |
Zadnji elektromotor (MGU-K) | 70 kW regeneracija, 60 kW pospešek |
Visokonapetostna baterija | 2,3 kWh |
Ergonomija
F80 ne stavi le na zmogljivost, temveč tudi na udobje in uporabnost. Ferrari je poskrbel, da je voznikov sedež prilagojen za optimalno vozno izkušnjo, hkrati pa kabina omogoča zadostno udobje za potnika. Kljub temu, da je notranjost zasnovana kot “1+”, kar pomeni, da je fokus predvsem na vozniku, ima sovoznik kljub temu zadostno udobje.
Kabina je kompaktna, a ergonomsko dovršena, s sedeži iz naprednih materialov in prilagodljivim volanom, ki omogoča natančno upravljanje vozila. Vsi kontrolni elementi so intuitivno nameščeni v dosegu voznika, kar zagotavlja najboljše možno doživetje v vsakem trenutku vožnje.
Dimenzije in ergonomija
Lastnost | Specifikacija |
Dolžina | 4840 mm |
Širina | 2060 mm |
Višina | 1138 mm |
Medosna razdalja | 2665 mm |
Ferrari F80 je izjemen dosežek na področju avtomobilske tehnologije, ki združuje napredne hibridne sisteme, aerodinamične inovacije in vrhunsko ergonomijo. Z omejeno proizvodnjo in tehnološkimi rešitvami, ki izhajajo neposredno iz Ferrarijevih dirkaških izkušenj, bo F80 zagotovo postal ikona v svetu superšportnih avtomobilov.
Portal24; Foto: Ferrari