General Motors s Cadillacom leta 2026 vstopa v F1
General Motors (GM) je napovedal vstop v svet formule ena s svojo prestižno znamko Cadillac. Leta 2026 naj bi postal enajsta ekipa na štartni mreži, kar bo prva nova ekipa po debiju ameriškega moštva Haas leta 2016. GM je prav tako potrdil registracijo pri FIA kot proizvajalec pogonskih enot, z ambicijo, da do konca desetletja postane popolna tovarna formule ena.
Projekt bo GM izvedel v sodelovanju s podjetjem TWG Global in legendarnim Mariem Andrettijem, zadnjim ameriškim svetovnim prvakom v formuli ena iz leta 1978. Andretti bo deloval kot direktor v upravnem odboru ekipe.
“Formula ena je bila moja prva ljubezen, in danes, po sedemdesetih letih, še vedno ostaja moje srečno mesto,” je izjavil Andretti. Njegovo navdušenje nad projektom potrjuje zgodovinsko pomembnost vstopa Cadillaca v to elitno tekmovanje.
Michael Andretti, ki je sprva vodil operativne naloge v projektu Andretti Cadillac, je to odgovornost predal Danu Towrissu, izvršnemu direktorju TWG Global. Andretti Global ima tudi bazo v Silverstonu v Angliji, ki vključuje visoko usposobljeno osebje, med njimi tudi Pata Symondsa, nekdanjega glavnega tehničnega direktorja formule ena.
Podpora FIA in strateški koraki
Predsednik FIA, Mohammed Ben Sulayem, je bil ključni podpornik Andrettijeve pobude in je izrazil zadovoljstvo nad napredkom. “Vse strani, vključno z FIA, bodo nadaljevale sodelovanje za zagotovitev nemotenega napredka postopka,” je dejal.
General Motors je medtem za sezoni 2026 in 2027 napovedal nakup motorjev od zunanjega proizvajalca. Ferrari velja za glavnega kandidata, saj bo imel rezervne kapacitete po prehodu ekipe Sauber pod okrilje Audija. Cadillac je že zgradil močno tehnično ekipo, osredotočeno na aerodinamiko, šasijo, programsko opremo in simulacije.
Vpliv na formulo ena in ameriški trg
Liberty Media, lastnik formule ena, je pohvalil prihod Cadillaca kot priložnost za okrepitev priljubljenosti tega športa v ZDA. Odločitev GM, da se pridruži, je bila sicer sprva zavrnjena. Kasnejša pogajanja pa so pripeljala do sporazuma, ki vključuje plačilo vstopne pristojbine v višini 450 milijonov dolarjev. To bo pomagalo blažiti učinke morebitnega zmanjšanja vrednosti obstoječih ekip. Nova pravila, ki bodo stopila v veljavo leta 2026, določajo višjo vstopno pristojbino kot trenutna, ki znaša 200 milijonov dolarjev.
Mark Reuss, predsednik GM, je poudaril pomembnost formule ena kot globalne platforme za prikaz tehnološke inovativnosti podjetja. “To je priložnost, da GM pokaže svojo inženirsko odličnost in tehnološko vodstvo na povsem novi ravni,” je dejal Reuss.
Vstop Cadillaca v formulo ena označuje prelomnico za ameriško avtomobilsko industrijo in lahko prispeva k rasti priljubljenosti tega športa v ZDA. Prvi dirkalnik ekipe GM/Cadillac je pričakovan na štartni črti leta 2026, kar bo začetek novega poglavja v zgodovini formule ena.
Portal24; Foto: General Motors News