Gigacasting – Tehnologija, ki navdušuje proizvajalce avtomobilov

ByAna Koren

5. novembra, 2023

Gigacasting – Tehnologija, ki navdušuje proizvajalce avtomobilov

Gigacasting – izraz, ki se je pojavil na radarju avtomobilske industrije, in ki s svojo inovativnostjo spreminja ustaljene proizvodne procese. Zakaj je ta tehnologija postala tako pomembna in zakaj proizvajalci avtomobilov, kot je Toyota, zdaj norijo za njo?

Izraz “Gigacasting” se nanaša na revolucionaren način ulivanja velikih delov avtomobilov iz aluminija. Namesto tradicionalnega sestavljanja iz več manjših komponent, se gigacasting zanaša na tehnologijo, ki jo je popularizirala Tesla.

Njihove ogromne stiskalnice, znane kot Giga Presses, v tovarnah po ZDA, Kitajski in Nemčiji, sprejemajo masivne količine staljenega aluminija, težke skoraj 180 funtov (82 kilogramov), in ga potisnejo v kalupe pod ogromnim pritiskom, ki doseže od 6.000 do 9.000 metričnih ton. To omogoča hitro oblikovanje komponent, saj se aluminij hitro ohladi. Kljub temu, da je litje že dolgo poznan proizvodni proces, se je tradicionalno uporabljalo za manjše dele z manjšim pritiskom.

Kako ta tehnologija koristi proizvodnji avtomobilov?

Prvič, zmanjšuje proizvodne stroške. Tesla trdi, da je uporaba Gigacastinga pri modelu Y zmanjšala stroške izdelave SUV-ja za impresivnih 40 odstotkov. Poleg tega je tehnologija odstranila kar 600 robotov s proizvodne linije modela 3. Vendar pa ima Gigacasting pomembne prednosti tudi za električne avtomobile. Zmanjšanje števila sestavnih delov pomaga zmanjšati težo vozila, kar izboljša voznikovo izkušnjo, podaljša doseg z eno polnitvijo baterije in zmanjša stroške avtomobila.

Tesla ne miruje in že razvija naslednji korak tehnologije – ulivanje celotne talne konstrukcije električnega vozila kot ene same komponente. In to ni le Tesla, ki je na tem vlaku. Toyota je nedavno predstavila svojo lastno tehnologijo Gigacasting, ki bi lahko preoblikovala proizvodne procese, pri čemer bi nekaj ur trajalo le še tri minute. Vendar pa so Kitajci tisti, ki so še korak naprej. Njihovi modeli, kot sta Nio ET5 in Geely Zeekr 009, že uporabljajo enodelna zadnja tla gigacast, medtem ko ima Xpeng G6 enodelni gigacast sprednji del, vključno z udarnimi stolpi in zadnjim podom.

Kljub impresivnim prednostim ima ta tehnologija tudi svoje pomanjkljivosti. Poleg visokih stroškov namestitve se sooča s problemom zavrnitve delov med proizvodnjo. Z združevanjem več komponent v eno, tudi majhna napaka na enem delu lahko privede do odpisa celotne komponente. Popravilo poškodbe okvirja pa lahko postane zahtevno in dragoceno opravilo.

Gigacasting je nedvomno postavil avtomobilsko industrijo na glavo, in čeprav so prednosti očitne, bo čas pokazal, ali bo ta tehnologija resnično spremenila način, kako izdelujemo avtomobile. Proizvajalci avtomobilov so na prelomnici in se trudijo najti ravnotežje med inovacijo in preizkušanjem novih tehnologij, vendar je jasno, da bo Gigacasting še dolgo odmeval v svetu avtomobilizma.

vir

Foto: gigacasting_zajem zaslona_Toyota_Portal24

Portal24