Globalna prodaja električnih vozil doživela 21-odstotno rast, v Evropi beležimo upad
Globalna prodaja električnih in priključnih hibridnih vozil je v juliju 2024 dosegla pomemben mejnik, saj je beležila 21-odstotno medletno rast. To impresivno povečanje je predvsem posledica izjemnega povpraševanja na Kitajskem, medtem ko je v Evropi, nasprotno, prodaja upadla, kažejo najnovejši podatki podjetja za tržne raziskave Rho Motion.
Po podatkih, ki so jih v ponedeljek objavili pri Rho Motion, je bilo julija po vsem svetu prodanih kar 1,35 milijona električnih vozil. Med temi vozili so bila popolnoma električna vozila (BEV) in priključni hibridi (PHEV). Kitajska je z 880.000 prodanimi vozili na tem področju ponovno prevzela vodilno vlogo, kar predstavlja kar 31-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom. Še posebej impresivna je rast prodaje priključnih hibridov, ki se je v prvih sedmih mesecih leta 2024 povečala za kar 70 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Podjetje BYD, največji proizvajalec električnih vozil na svetu in vodilni igralec na kitajskem trgu, je prav tako beležilo izjemne rezultate. V prvih sedmih mesecih letošnjega leta je BYD poročal o 13-odstotnem povečanju prodaje popolnoma električnih vozil (BEV) in kar 44-odstotnem povečanju prodaje priključnih hibridov (PHEV) na globalni ravni. To kaže na izjemno močno povpraševanje po teh vozilih na Kitajskem in drugod po svetu.
V Evropi pa zgodba ni tako optimistična
V Evropi pa zgodba ni tako optimistična. Prodaja električnih vozil je v juliju na mesečni ravni upadla za 7,8 odstotka, medtem ko je v prvih sedmih mesecih letošnjega leta ostala nespremenjena v primerjavi z enakim obdobjem lani. Še posebej zaskrbljujoče so številke iz Nemčije, največjega trga za električna vozila v EU, kjer je prodaja upadla za 12 odstotkov.
V nasprotju z Evropo sta ZDA in Kanada v juliju zabeležili 7,1-odstotno rast prodaje električnih vozil, kar kaže na stalno povečevanje zanimanja za ta vozila na severnoameriškem trgu.
Strokovnjaki poudarjajo, da je težko pričakovati rast povpraševanja po električnih vozilih v Evropi, zlasti zaradi uvedbe začasnih carin na uvoz električnih avtomobilov, proizvedenih na Kitajskem. Te carine, ki segajo od 17,4 do 37,6 odstotka, bi lahko močno vplivale na dostopnost in cene teh vozil na evropskem trgu, kar bi dodatno zaviralo rast prodaje.
Charles Lester iz podjetja Rho Motion je izpostavil, da je ključna pri globalni prodaji prav rekordna prodaja priključnih hibridov, še posebej tistih s podaljšanim dosegom, ki se polnijo z vgrajenim generatorjem. BYD, ki še naprej dominira na trgu, je s svojo obsežno prodajo ključno prispeval k globalni rasti, kar še dodatno poudarja pomembnost kitajskega trga v svetovnem kontekstu električne mobilnosti.
[Vir: Reuters]; Portal24; Foto: Vecteezy