Govorica telesa: Nika Kovač in tiskovne konference

ByUredništvo

13. maja, 2024
Tiskovna konferenca [Foto: Bor Slana/STA]

Za sporočilnost gre tudi z oblačili

Zagata komunikacije je, da ne moremo NE komunicirati. Ves čas komuniciramo. Če ne z besedami, pa z oblačili. 

Nekateri se omenjene sporočilnosti zavedajo bolj, drugi manj. Pri Inštitutu 8. marec se je očitno še kako dobro zavedajo. Si predstavljate Niko Kovač, v temnem dvodelnem kostimu, s petkami, kožnimi najlonkami in z usnjeno mapo ali torbico pod roko? Podobno, kot se oblačijo ženske v poslovnem svetu, npr. pravnice? Verjetno se lahko strinjamo, da bi bila spročilnost na predmetni tiskovni konferenci (glej foto) drugačna.

Tiskovna konferenca [Foto: Bor Slana/STA]

Njen stil oblačenja jasno komunicira ti. “levičarski progresivistični aktivizem”, ki se oblači, zanimivo, zelo podobno po celem svetu. Frizure kričečih barv (vijolične, modre, živo rdeče …), razvlečene majice z aktivističnimi napisi ali pestmi na prsih, prevelike jakne, mahadravaste hlače, nogavice različnih barv na levi in desni nogi ter nizke suprge uglednih blagovnih znamk, po možnosti “adidaske”, “vanske” ali “allstarke”. Če v poslovni opravi dekle staro 20 deluje stara 30 let, v takšni aktivistični opravi 30-letnica kar naenkrat deluje 20. Deluje, kot da jo še vedno doma oblačijo starši ali pa da se oblači v trgovinah iz druge roke.

Posledica je, da se javnost do nje obnaša bolj prizanesljivo. Javnost se npr. agresivno ne vtika v njeno vsebino oz. je veliko bolj prizanesljiva, kot bi bila v primeru pravniške oprave. Majhnih punčk se ne napada, tudi če govorijo neumnosti, kajne? Tako zgledno, kot ima Slovenija urejeno npr. problematiko splava, je v svetu redkost. Pa Nika Kovač to vseeno problematizira, javnost pa to mirno požira. Glede neverbalne komunikacije gre torej lahko za načrtno uporabo zato, da sporočilo preseže odbojne filtre javnosti, se zato dotakne več ljudi in ima tako večji učinek na javnost. 

Edvard Kadič