Grčija, trčenje vlakov: 57 mrtvih, na dan prihajajo napake
Dva dni po usodnem trčenju dveh vlakov v Grčiji, v katerem je umrlo najmanj 57 ljudi. Na dan pa prihajajo velike napake in zastarelost v železniškem omrežju, pri čemer so sindikati že pred nesrečo izdali več opozoril. Predstavniki sindikatov so na težke razmere v železniškem prometu opozorili pred natanko tremi tedni.
“Ko se zgodi nesreča, bodo odgovorni točili krokodilje solze,” so opozorili in očitali hudo kadrovsko stisko. Ob tem so opozorili na pomanjkljive zaščitne ukrepe na delovnem mestu glede varnosti pri delu in prometa vlakov. Policija je sporočila, da je v čelnem trčenju dveh vlakov v torek zvečer umrlo najmanj 57 ljudi, medtem ko najmanj 56 ljudi še vedno pogrešajo. Možno je, da so bili nekateri na vlaku, družina pa jih še ni prijavila kot pogrešane.
Vodja postaje je priznal, da je naredil napako
Strokovnjaki in mediji so po nesreči kritizirali pomanjkanje elektronskih sistemov in pomanjkanje osebja. Vodja postaje, osumljen nesreče, pa je na sodišču priznal, da je naredil napako.
Mediji, med njimi tudi javna televizija ERT, poudarjajo njegovo pomanjkanje izkušenj, saj je bil po njihovih informacijah na ta položaj imenovan šele pred 40 dnevi, pred tem je delal na ministrstvu za izobraževanje. Pred nastopom nove službe je opravil trimesečni tečaj.
Strokovnjak: Odgovornost morajo prevzeti vsi vpleteni
Vlada je priznala, da je železniški sektor kronično bolan. Prav tako so na vladi priznali zamudo pri posodobitvi železnic, kjer se državljani najraje vozijo z avtobusi, avtomobili in ladjami. “Vsi, ki so vodili modernizacijo omrežja, morajo prevzeti odgovornost,” je za AFP dejal strokovnjak Konstantinos Hasiotis.
Dnevnik Ta Nea piše, da je Evropska komisija pred približno petnajstimi dnevi Grčijo prijavila Sodišču Evropskih skupnosti (ECJ) zaradi neizpolnjevanja obveznosti iz direktive o železniški infrastrukturi. Sindikat železničarjev je že večkrat kritiziral zastarelost varnostne infrastrukture. “Do leta 2010 je bila izvedena posodobitev signalizacije železniškega omrežja, vendar so se med finančno krizo varnostni sistemi začeli rušiti,” je povedal Panatiotis Terezakis, svetovalec uprave grških železnic.
vir Foto: Twitter