Haag uvedel prepoved oglaševanja izdelkov na fosilna goriva

ByAna Koren

13. septembra, 2024 ,
Haag [Foto: Haag Pixaaby/ei6]

Haag uvedel prepoved oglaševanja izdelkov na fosilna goriva

Haag je postal prvo mesto na svetu, ki je sprejelo zakonodajo o prepovedi oglaševanja fosilnih goriv in izdelkov z visokim ogljičnim odtisom. Zakon, ki je bil sprejet v četrtek, prepoveduje oglaševanje izdelkov, kot so bencin, dizel, letala in ladje za križarjenje na javnih mestih, vključno z reklamnimi panoji in avtobusnimi postajališči v nizozemskem mestu. Ta ukrep, ki začne veljati na začetku prihodnjega leta, je prvi pravno zavezujoč zakon lokalne oblasti, ki cilja na zmanjšanje podnebnih vplivov fosilnih goriv skozi regulacijo oglaševanja.

Zakonodaja je bila sprejeta po pozivu generalnega sekretarja Združenih narodov Antónia Guterresa, ki je v začetku leta pozval vlade in medije k prepovedi oglaševanja fosilnih goriv, podobno kot je bilo storjeno s tobačnimi izdelki. Haagova prepoved oglaševanja fosilnih goriv je odziv na ta poziv in predstavlja pomemben korak v boju proti podnebnim spremembam. Kljub temu prepoved ne vključuje političnih oglasov, ki jih financira industrija fosilnih goriv, ali oglasov, ki promovirajo splošne blagovne znamke.

Podobni predlogi in prostovoljni sporazumi

Podobni predlogi in prostovoljni sporazumi so se pojavili tudi v drugih mestih. Edinburgh je maja uvedel prepoved oglaševanja fosilnih goriv in izdelkov, kot so orožje in križarjenja, na mestnih oglasnih mestih. Vendar je Haaška zakonodaja zaradi svoje pravno zavezujoče narave posebej izjemna in velja za pomemben primer, ki bi lahko spodbudil tudi druga mesta, da sledijo temu zgledu.

Femke Sleegers, predstavnica nizozemske kampanje Reclame Fossielvrij, ki je delala na tem projektu, je dejala, da je Haag pokazal potreben pogum za spopadanje s podnebno krizo. Sleegers verjame, da bo Haag postal navdih za podobne zakone v drugih mestih po svetu, vključno s Torontom v Kanadi in Gradcem v Avstriji.

Strokovnjaki, kot je Thijs Bouman, profesor okoljske psihologije, opozarjajo, da oglaševanje fosilnih goriv normalizira netrajnostne prakse in spodkopava podnebno politiko. Bouman meni, da bi prepoved oglaševanja lahko sprostila sredstva, ki bi bila bolje uporabljena za trajnostne projekte, kot je krepitev javnega prevoza.

[Vir: The Guardian]; Portal24; Foto: Pixaaby/ei6