Hibridni Porsche 911 GTS: Revolucija v svetu športnih avtomobilov
Razprava o elektrifikaciji ikoničnega Porscheja 911 traja že leta, pogosto spravljajoč tradicionaliste na rob obupa. Elektrifikacija in dodatna teža v tem legendarnem športnem avtomobilu? Nepredstavljivo, neizvedljivo! A zdaj jim je uspelo, in Porsche je ponovno dosegel tisto, kar lahko zmore le Porsche. Novi 911 s hibridnim pogonom je tu, in vsaj na papirju se bere kot kvadratura električnega kroga.
Začnimo od začetka. Pred nami je velika prenova modela 911, znana kot 992.2. V Zuffenhausnu so prenovili tudi 3,0-litrski biturbo bokser motor v osnovni Carreri, ki zdaj dosega več moči. Zahvaljujoč turbopolnilnikom iz starega GTS in hladilnikom polnilnega zraka iz Turba, moč iz 385 naraste na 394 KM. Navor ostaja pri največ 450 Nm, pospešek od 0 do 100 km/h pa je zdaj 4,1 sekunde (3,9 s paketom Sport Chrono) in najvišja hitrost 294 km/h, kar sta izboljšavi za 0,1 sekunde in 1 km/h.
Toda oči sveta športnih avtomobilov so uprte v novi 911 GTS, prvi 911 s hibridnim pogonom. Zmogljivi hibrid, z motorjem zadaj, predstavlja tehnološki presežek v najboljšem možnem smislu.
Inovacije in tehnologija
Jasno je, da novi GTS ni namenjen čim nižji porabi goriva. Srce sistema T-Hybrid je na novo razviti šestvaljni bokser motor s prostornino 3,6 litra, kar je povečanje za 0,6 litra. To omogočata izvrtina, povečana na 97 milimetrov, in hod, povečan na 81 milimetrov. Motor ima nastavitev odmične gredi VarioCam in krmiljenje ventilov z valjčnimi nihajnimi rokami, kar ohranja idealno razmerje mešanice goriva in zraka (lambda = 1).
Posebnost T-Hybrid sistema je nov električni izpušni turbopolnilnik, ki omogoča takojšnje povečanje polnilnega tlaka. Elektromotor v turbopolnilniku deluje tudi kot generator, proizvajajoč do 11 kW (15 KM) električne moči iz toka izpušnih plinov. Drugi elektromotor je nameščen v osemstopenjskem menjalniku z dvojno sklopko (PDK) in podpira bokser motor z navorom do 150 Nm ter močjo do 40 kW.
Visokonapetostna baterija, približno enake velikosti in teže kot običajna 12-voltna zagonska baterija, shrani do 1,9 kWh energije in deluje z napetostjo 400 voltov. Da bi prihranili težo, je 12-voltna baterija vgrajenega napajanja zasnovana kot lahka litij-ionska baterija. Zahvaljujoč 400-voltnemu sistemu lahko kompresor klimatske naprave poganja elektrika, kar odpravlja potrebo po jermenskem pogonu.
Brez električne pomoči motor proizvede 485 KM in 570 Nm navora, sistemska moč pa znaša 541 KM in 610 Nm, kar je 61 KM in 40 Nm več kot prejšnji 911 GTS. Novi GTS pospeši od 0 do 100 km/h v 3,0 sekundah in doseže največjo hitrost 312 km/h.
Teža in krmiljenje
Teža novega hibrida 911 je povečana za razumnih 50 kilogramov, kar pomeni skupno težo 1.595 kilogramov. V novem hibridnem GTS je krmiljenje zadnje preme prvič standardno, stabilizacijski sistem PDCC pa je integriran v visokonapetostni sistem, kar omogoča še bolj fleksibilno in natančno delovanje. Prilagodljivo športno podvozje PASM je za 10 mm nižje.
Novi 911 GTS ima na voljo tudi kolesa s karbonskimi lamelami, ki zmanjšujejo koeficient zračnega upora in povečujejo učinkovitost. Modeli 911 Carrera GTS imajo standardno 21-palčna platišča s širino 11,5 palcev in pnevmatike velikosti 315/30 ZR 21 na zadnji osi.
Zunanjost
Pri osnovnem modelu so spremembe subtilne, z na novo oblikovanimi odbijači in integracijo vseh osvetlitvenih funkcij v glavne žaromete. Elektrificirani 911 GTS pa je bolj vpadljiv s petimi aktivnimi loputami za hladilni zrak na sprednjem odbijaču in prilagodljivimi sprednjimi difuzorji v oblogi podvozja.
Novi model vključuje tudi opcijske matrične luči HD, svetlobni trak in spremenjeno zadnjo masko s petimi lamelami na stran. Registrska tablica zdaj drsi navzgor. Aero kit, ki je na voljo za doplačilo, vključuje bolj agresivne predpasnike, stranske pragove in fiksno zadnje krilo.
Notranjost
Notranjost bo deležna le nekaj posodobitev. Nova je ročica za pomoč vozniku in gumb za zagon. Prvič je na voljo popolnoma digitalna instrumentna plošča (12,6 palca), ki ponuja do sedem pogledov, vključno s klasičnim zaslonom s centralnim tahometrom.
Porsche obljublja tudi izboljšave glede prilagodljivosti načinov vožnje in delovanja sistemov za pomoč vozniku, ter nove povezovalne funkcije. Apple CarPlay je globlje integriran in omogoča upravljanje funkcij vozila prek Siri.
Cene in dostopnost
Prenovljeni Porsche 911 Carrera je že na voljo za naročila, cene se začnejo pri 128.700 evrih. Prvi hibridni 911 Carrera GTS Coupé pa je na voljo za 170.600 evrov. Cena opcijskega paketa Aerokit znaša 2.713 evrov. Dobave v Nemčiji se bodo začele pozno poleti za 911 Carrera in konec leta 2024 za 911 Carrera GTS.
[Vir: Motor1]; Portal24; Foto: Porsche