Hrepenite po slani hrani? To so možni krivci

Hrepenite po slani hrani? Normalno je, da občasno občutite neizmerno željo po krompirčku ali čipsu. Toda če se zdi, da redno hrepenite po slani hrani, vam telo morda skuša nekaj sporočiti.

Pri uživanju slane hrane bodite previdni, saj lahko redno uživanje hrane z visoko vsebnostjo soli negativno vpliva na zdravje. Ameriška agencija za hrano in zdravila priporoča, da je vnos natrija manjši od 2300 miligramov na dan, kar je približno ena čajna žlička soli. Redno uživanje velikih količin soli poveča tveganje za visok krvni tlak, ki je glavni vzrok za možgansko kap in srčne bolezni.

Če se sprašujete, od kod hrepenenje po soli, so tukaj možni krivci.

Pred kratkim ste šli na dieto

Če ste bili pred kratkim na dieti, boste morda hrepeneli po soli, ker je ta hrana nenadoma ‘prepovedana’.

Raziskave kažejo, da imamo več hrepenenja po živilih, ki veljajo za škodljiva, in poskušamo omejiti svoj vnos. Če se odločite za dieto, boste verjetno začeli hrepeneti po hrani, ki je ne bi smeli jesti.

Zato se svetuje, da si ne postavljamo strogih pravil, ampak zmerno uživamo tako slano kot sladko hrano.

Veliko telovadite

Neravnovesje elektrolitov, ki izčrpa telo natrija, lahko sproži željo po soli. S potenjem izgubljamo natrij, zato bo telo hrepenelo po soli, da nadomesti razliko.

Po treningu je pomembno nadomestiti elektrolite, izgubljene z intenzivno vadbo.

Redno uživate veliko slane hrane

Če se prikrajšate za slano hrano, lahko povzročite željo po njej, je zanimivo, da lahko redno uživanje hrane povzroči tudi večjo željo po njej. Če ste navajeni na slan prigrizek vsak dan ob 16. uri, se bo ta želja verjetno pojavila ob tistem času dneva.

Posebej za ženske: Kmalu boste dobili menstruacijo

Da, hrepenenje je resnično pri PMS. Med in tik pred menstruacijo gre vaše telo skozi hormonske spremembe, ki lahko prispevajo k spremembam ravni natrija v krvi in ​​povzročijo, da hrepenite po več soli.

Znanstvene študije to podpirajo in pravijo, da je želja po hrani z visoko vsebnostjo sladkorja, soli in maščob pogosta v predmenstrualni fazi.

Posebej za ženske: Noseči ste

Tako kot lahko hormoni povzročijo željo po določeni hrani pred menstruacijo. Enako zgodi med nosečnostjo.

Ena od teorij je, da je to lahko posledica hormonskih sprememb ali povečanja volumna krvi.

Ste pod stresom

Po mnenju dietetikov je še en razlog za željo po slani hrani visoka raven stresa. Občutek stresa zviša raven kortizola v možganih. Visoka raven kortizola pošilja telesu sporočilo, da je ogroženo. Telo si to razlaga kot potrebo po več goriva za boj proti grožnji, kar vodi do hrepenenja po hrani z visoko vsebnostjo soli, sladkorja in maščob.

Utrujen ste

Pomanjkanje spanja lahko povzroči željo po hrani, ki ni tako zdrava. Znanstvene raziskave kažejo, da pomanjkanje spanja ustvarja stres za telo, kar dvigne raven kortizola, nato pa se zgodi isto kot v prejšnji točki.

Morda imate zdravstvene težave

Addisonova bolezen je stanje, pri katerem nadledvične žleze ne morejo proizvesti dovolj kortizola in aldosterona, kar vpliva na to, kako telo uravnava raven tekočine in natrija. 

To lahko povzroči močno željo po soli.

Drugi znaki Addisonove bolezni vključujejo utrujenost, mišično oslabelost, slabo razpoloženje in povečano žejo. Če sumite, da imate Addisonovo bolezen, je pomembno, da obiščete svojega zdravnika.

Foto: Pexels vir

Ne spreglejte…

Dietetik svetuje, katero hrano zaužiti po vsakem treningu

Banane običajno veljajo za enega najboljših prigrizkov pred vadbo, zdaj pa se je izkazalo, da vsebujejo tudi več ključnih hranil, bistvenih za okrevanje po treningu.

“Banane veljajo za enostavne ali hitro prebavljive ogljikove hidrate. In so kot nalašč za hiter obrok po vadbi,” pravi Amy Goodson. Amy Goodson je certificirana športna dietetičarka in članica komisije medicinskih pregledov. Pojasnjuje, da lahko uživanje banane po vsaki vadbi pomaga pri izgradnji mišic, kurjenju maščob in zmanjšanju morebitnih vnetij, ki se pogosto pojavijo po naporni vadbi… več tukaj.

By A.K.

Komentar: