Italija in Nemčija pozivata k omilitvi prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035

Avtomobili [Foto: Pexels]

Italija in Nemčija pozivata k omilitvi prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035

[Vir: Euronews] – Italija in Nemčija, dve najpomembnejši evropski industrijski sili, sta se postavili na stran evropskih proizvajalcev avtomobilov in skupaj pozvali k ponovnemu razmisleku o načrtovani prepovedi prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem do leta 2035. Državi se strinjata, da mora Evropska unija (EU) ublažiti svoje standarde glede emisij CO2 iz avtomobilov, saj naj bi trenutni predlogi povzročili resne posledice za avtomobilsko industrijo.

Minister za industrijo Italije, Adolfo Urso, je v sredo v Bruslju dejal, da bo prepoved avtomobilov z notranjim zgorevanjem, kakršna je zdaj predvidena, skoraj gotovo neizvedljiva. Ob tem je napovedal, da bosta Italija in Nemčija na prihajajočem vrhu Sveta EU predlagali, da se revizijska klavzula v zakonodaji o prepovedi zamakne iz leta 2026 na začetek leta 2025. Urso je poudaril, da trenutni načrti ogrožajo na desettisoče delovnih mest v evropski avtomobilski industriji.

Dve možnosti za EU

Po besedah ministra Ursa ima EU dve izbiri. Prva je, da ohrani trenutne cilje in hkrati ustvari pogoje, ki bodo avtomobilski industriji omogočili njihovo dosego. Ta pristop podpira tudi nemški gospodarski minister Robert Habeck. Druga možnost pa je, da EU preprosto odloži cilje, če se izkaže, da so nerealno visoki. Urso je opozoril, da bi neomajna vztrajnost pri trenutnih ciljih povzročila “propad” evropske avtomobilske industrije in napovedal množična odpuščanja.

Pritisk na EU za omilitev ciljev prihaja tudi s strani Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA), ki je prejšnji teden pozvalo k odložitvi uveljavitve strožjih omejitev emisij. ACEA je opozorila na znaten upad prodaje električnih avtomobilov in izpostavila, da število registracij novih avtomobilov v EU avgusta 2024 ni preseglo 644.000, kar je več kot 18-odstotni padec v primerjavi z istim mesecem leta 2023. Še posebej izrazit je bil padec prodaje električnih avtomobilov, katerih tržni delež se je zmanjšal za skoraj tretjino.

ACEA poudarja, da manjkajo ključni pogoji za uspešno proizvodnjo in širšo uporabo vozil brez emisij, kot so infrastruktura za polnjenje, konkurenčno proizvodno okolje, cenovno dostopna zelena energija ter varna oskrba s surovinami, kot so vodik in baterije.

Neizpolnjevanje emisijskih standardov bi lahko prineslo milijardne kazni

Proizvajalci avtomobilov se že soočajo z vedno večjim pritiskom, saj morajo v skladu s trenutnimi pravili zagotoviti, da emisije vseh avtomobilov, ki jih prodajo v določenem letu, v povprečju ne presegajo 115,1 grama CO2 na kilometer. V naslednjem letu se bo ta omejitev še zaostrila na 93,6 g, kar bo zaradi upada prodaje električnih vozil težko doseči, saj trg še vedno prevladujejo večji modeli, kot so SUV-ji.

ACEA opozarja, da bi proizvajalce avtomobilov lahko v letu 2025 doletele milijardne kazni zaradi neizpolnjevanja novih emisijskih standardov. Zato je organizacija pozvala EU, naj sprejme nujne ukrepe za pomoč avtomobilski industriji.

Evropska komisija vztraja pri začrtani poti

Kljub pozivom Italije, Nemčije in proizvajalcev avtomobilov, Evropska komisija ne kaže namere, da bi omilila svoje cilje. Tiskovni predstavnik Komisije je v torek poudaril, da ima avtomobilska industrija še vedno dovolj časa za prilagoditev. Spomnil je, da so bili cilji za zmanjšanje emisij dogovorjeni že leta 2019, kar je industriji omogočilo, da se na njih pripravi.

Komisija vztraja, da ima industrija pred seboj še 15 mesecev prodaje avtomobilov, kar je dovolj, da doseže svoje cilje. Po njenem mnenju je avtomobilska industrija vsaj deloma odgovorna za trenutne težave, saj ni pravočasno sprejela potrebnih ukrepov za prehod na vozila z nizkimi emisijami.

Leto 2035: Prelomnica za evropsko avtomobilsko industrijo

Zakonodaja, ki je bila sprejeta lani, določa, da se bodo od leta 2035 v EU lahko prodajali samo avtomobili in kombiji, ki sploh ne izpuščajo CO2. To v praksi pomeni de facto prepoved avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji. Kljub temu pa so Nemčija in nekatere druge države izsilile, da je bila v zakonodajo vstavljena klavzula, ki leta 2026 predvideva revizijo. Omenjena klavzula omogoča morebitno nadaljnjo prodajo avtomobilov, ki bodo poganjani s sintetičnimi gorivi z nizko vsebnostjo ogljika.

Industrija si prizadeva, da bi se ta pregled, skupaj s podobnim pregledom za težka tovorna vozila, ki je načrtovan za leto 2027, prestavil na leto 2025. Medtem ko avtomobilska industrija poziva k omilitvi ciljev, pa sektorji, ki bodo imeli koristi od elektrifikacije, kot so proizvajalci baterij in dobavitelji električne energije, močno lobirajo, da bi EU vztrajala pri svojih trenutnih ciljih in pospešila prehod na vozila brez emisij.

Portal24; Foto: Pexels