Izguba mišic pri starejših: Kako se boriti proti sarkopeniji

ByA.K.

28. februarja, 2024 ,
Foto: Freepik

Izguba mišic pri starejših: Kako se boriti proti sarkopeniji

Izgubljanje mišične mase in moči je žal neizogibni spremljevalec staranja, vendar postaja vse bolj jasno, da lahko ta proces znatno upočasnimo ali celo obrnemo. Sarkopenija, kot je znanstveno imenovana izguba skeletne mišične mase, prizadene približno 10 odstotkov odraslih starejših od 50 let. To stanje ne le da zmanjšuje kakovost življenja posameznikov, ampak lahko vodi tudi do resnejših posledic, kot je izguba neodvisnosti.

Razlogi za izgubo mišic

Glavni vzroki za izgubo mišic med starejšimi so večplastni. Prvič, naravni proces staranja vodi v postopno zmanjševanje mišične mase in moči, pri čemer odrasli izgubljajo približno 3odstotke moči letno po 30. letu starosti. Drugič, sedeči življenjski slog in obdobja nedejavnosti prispevajo k hitrejšemu upadu mišične mase. Tretjič, neuravnotežena prehrana, bodisi nizko- ali visokokalorična, lahko pospeši izgubo mišic. Četrtič, kronična vnetja, povezana z določenimi boleznimi, lahko prav tako igrajo vlogo pri pospeševanju atrofije mišic.

Kako obrniti sarkopenijo

Kljub temu, da ni čudežne rešitve za preprečevanje ali obrat sarkopenije, obstajajo dokazane strategije, ki lahko pomagajo. Raziskave kažejo, da je redna telesna aktivnost, še posebej vadba za moč, ključnega pomena za ohranjanje in celo izboljšanje mišične mase in moči pri starejših… več na Senior24

Ne spreglejte…

Zdrava prehrana za starejše: Izogibajte se teh živil

Februar je že skoraj tu in večina ljudi je že opustila svoje novoletne zaobljube, zlasti tiste, ki so se osredotočale na hujšanje ali bolj zdrav način življenja. Razlog za neuspešnost večine resolucij je pogosto previsoko postavljeni cilji in hitre spremembe v prehrani. Februar zato prinaša novo priložnost za postavitev bolj realnih ciljev. Odličen cilj za februar in preostanek leta bi bil izogibanje enemu ali dvema živiloma, za katera vemo, da nista najboljša izbira za naše zdravje. Tokrat bomo razpravljali o petih živilih, ki se jim je treba izogibati, če želimo doseči bolj zdravo prehrano, še posebej v poznejših letih… več tukaj.

Foto: Freepik