Jaguarjevi električni modeli: Pričakovane cene presegajo dosedanje napovedi

https://media.jaguar.com/en/imagesJaguar Type 00 [Foto: Jaguar media]

Jaguarjevi električni modeli: Pričakovane cene presegajo dosedanje napovedi

Jaguar Land Rover (JLR) je nedavno razkril načrte za prihodnje popolnoma električne modele, ki naj bi predstavljali novo dobo za to ikonično britansko avtomobilsko znamko. Po besedah glavnega izvršnega direktorja Adriana Mardella bodo cene teh vozil presegale prejšnja pričakovanja, kar postavlja podjetje pred nove izzive in priložnosti.

Adrian Mardell je v intervjuju za The Sunday Times razkril, da bodo cene novih električnih modelov verjetno višje od sprva predvidenih 100.000 funtov (121.000 evrov). Namesto tega bi lahko znašale kar 150.000 funtov (181.000 evrov) na vozilo. Dvig cen odraža obsežne stroške razvoja, ki bodo po ocenah podjetja v obdobju naslednjih petih let znašali približno 1,5 milijarde funtov (1,81 milijarde evrov).

Nova vizija in preoblikovanje blagovne znamke

Jaguarjevi prihajajoči električni modeli niso le vozila, temveč tudi simbol preobrazbe podjetja, poroča Euronews. Na tednu umetnosti v Miamiju so predstavili konceptni avtomobil Type 00, ki je del nove oblikovalske filozofije podjetja. Ta konceptni avtomobil ne bo na voljo za prodajo, temveč služi kot vizualizacija prihodnjih modelov in strategije za električna vozila.

Kot del preoblikovanja blagovne znamke je Jaguar predstavil nov logotip, imenovan “skakajoča mačka”, ki nadomešča prejšnjo ikonično “renčečo mačko”. Poleg tega so prenovili slogan “Copy Nothing”, ki izraža poudarek na edinstvenosti in inovacijah. Kljub temu pa se številni dolgoletni kupci bojijo, da bi te spremembe lahko negativno vplivale na dediščino znamke in njen prepoznaven status.

Prihodnost: ambiciozni načrti, a tudi tveganja

Jaguar načrtuje izdelavo treh novih električnih modelov, od katerih bo prvi štirivratni grand tourer, ki naj bi bil na voljo leta 2026. Poleg tega bodo na voljo še SUV in limuzina. Podjetje si prizadeva prodati približno 30.000 teh modelov letno, da bi doseglo rentabilnost.

Kljub ambicioznim načrtom pa se podjetje sooča s številnimi izzivi. Padec povpraševanja po evropskih blagovnih znamkah, večja konkurenca kitajskih proizvajalcev in težka prodaja v preteklem letu so privedli do dvomov o uspešnosti strategije. Danni Hewson, vodja finančne analize pri AJ Bell, je opozorila, da bi lahko visokotehnološki pristop Jaguarja odtujil ključne stranke, če novi modeli ne bodo dovolj privlačni.

Nov pristop k luksuzu in trajnostnemu razvoju

Jaguarjeva prenova vključuje tudi prizadevanja za osvajanje novih segmentov trga, vključno z mlajšimi generacijami kupcev in premožnejšimi vozniki, ki običajno posegajo po znamkah, kot sta Porsche in Bentley. Strategija vključuje ponujanje izdelkov z večjo privlačnostjo in edinstvenostjo, kar naj bi utrdilo položaj Jaguarja na trgu luksuznih električnih vozil.

Poleg tega Jaguar stavi na trajnostni razvoj, kar vključuje zmanjšanje emisij in prehod na proizvodnjo električnih vozil. Do konca leta 2024 namerava podjetje ustaviti proizvodnjo skoraj vseh trenutnih modelov in se osredotočiti na elektrifikacijo svoje linije.

Kljub optimizmu Jaguarjevega vodstva pa novi koncepti niso naleteli na enoglasno odobravanje. Kritiki opozarjajo, da bi lahko visoke cene in spremenjena identiteta blagovne znamke odvrnile zvesto bazo kupcev. Poleg tega so oglasi, ki so jih pripravili za promocijo novih modelov, naleteli na mešane odzive, saj nekateri menijo, da gre zgolj za oglaševalske trike brez konkretne vsebine.

Portal24; Foto: Jaguar media