Japonska za zmanjšanje CO2 načrtuje revolucionarno rešitev: “Autoflow-Road”
Japonska načrtuje revolucionarno infrastrukturno rešitev, imenovano “Autoflow-Road”, ki bi lahko občutno zmanjšala emisije toplogrednih plinov in rešila pereče pomanjkanje voznikov tovornjakov. Ministrstvo za zemljišče, infrastrukturo, promet in turizem (MLIT) je prejšnji mesec predstavilo načrte za 500 km dolgo pot med Tokiom in Osako, kjer naj bi blago prevažali po pasovih, ki tečejo po sredini avtocest, vzdolž robov ali skozi podzemne tunele v avtomatiziranih električnih vozilih brez voznika.
Cesta s tekočim trakom bi lahko prepeljala enako količino tovora kot 25.000 tovornjakov na dan, kar bi znatno zmanjšalo potrebo po voznikih in prometne zastoje. Po ocenah časnika Yomiuri bi lahko projekt začel delovati v desetletju, z ocenjenimi stroški do 80 milijard jenov (512 milijonov evrov) na 10 km odsek.
Glavni cilj projekta je reševanje vse večjega pomanjkanja voznikov tovornjakov na Japonskem, ki je posledica hitrega staranja prebivalstva in nepripravljenosti mlajših generacij, da vstopijo v panogo z nizkimi plačami in dolgimi delovnimi urami. Nova pravila, ki zmanjšujejo število nadur, ki jih lahko vozniki opravijo, še dodatno povečujejo zamude pri dostavi, kar je še posebej problematično pri svežih pridelkih, kot so jagode in kitajsko zelje, ki jih je treba hitro prepeljati, da ne izgubijo vrednosti.
Več kot 90 odstotkov japonskega tovora se trenutno prevaža po cestah
Več kot 90 odstotkov japonskega tovora se trenutno prevaža po cestah. Po nedavni študiji raziskovalnega inštituta Nomura bo do leta 2030 na Japonskem primanjkovalo 35 odstotkov voznikov tovornjakov glede na količino tovora, ki ga je treba prepeljati, kar bo najbolj prizadelo podeželska območja.
Projekt Autoflow-Road se zgleduje po obstoječih sistemih tekočih trakov, ki se uporabljajo v rudnikih, vendar v veliko večjem obsegu. Mednarodni prometni forum (ITF) ocenjuje, da tovorni promet, povezan s trgovino, prispeva več kot 7 odstotkov skupnih emisij CO2 na svetovni ravni in predstavlja približno 30 odstotkov vseh emisij, povezanih s prometom. Japonska, ki predstavlja približno 3 odstotke svetovnih emisij v kopenskem tovornem prometu, želi do leta 2030 zmanjšati svoje emisije toplogrednih plinov za 46 odstotkov.
Čeprav električna vozila (EV) težko nadomestijo težka vozila za dolge razdalje, so jih nekatera podjetja že uvedla za krajše poti in manjše tovornjake. Poleg tega se preizkušajo tudi drugi načini razogljičenja tovornega prometa, kot je uporaba japonskih hitrih vlakov, kombiniranje tovornjakov z ladijskim prometom in izboljšanje učinkovitosti.
[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Freepik