Južna Koreja napoveduje prepoved vstopa električnih vozil v podzemne garaže

Električno vozilo [Foto: Vecteezy]

Južna Koreja napoveduje prepoved vstopa električnih vozil v podzemne garaže

Vlada Južne Koreje je po nedavni nesreči, v kateri je bil vpleten električni avtomobil Mercedes EQE, napovedala vrsto strogih ukrepov za zaščito javnosti in zmanjšanje tveganja požarov v podzemnih garažah. Incident, ki se je zgodil v začetku meseca, je povzročil velik požar, ki je zajel podzemno garažo v Seulu. Zaradi samovžiga električnega vozila je bilo poškodovanih kar 880 vozil, posledično pa je 1600 gospodinjstev ostalo brez elektrike in vode za cel teden.

V odgovor na ta incident so oblasti v Seulu začele pripravljati nov zakon, ki bo prepovedal uporabo podzemnih garaž za električna vozila, katerih baterije so napolnjene na več kot 90 odstotkov kapacitete. Poleg tega si prizadevajo za uvedbo omejitve polnjenja na hitrih javnih polnilnicah, kjer bi polnjenje bilo omejeno na 80 odstotkov kapacitete. Ta ukrep naj bi preprečil morebitne prihodnje požare, ki bi lahko nastali zaradi prekomernega polnjenja baterij.

Statistika požarov električnih vozil

Kljub tem ukrepom pa so se mnogi strokovnjaki za električna vozila odzvali z zaskrbljenostjo. Profesor Yoon Won-sub, vodja centra za raziskave baterij na Univerzi Sungkyunkwan, ki sodeluje tudi s podjetjem Samsung SDI, je izrazil dvom o učinkovitosti predlaganih ukrepov. Poudaril je, da ni dokazov, da bi popolnoma napolnjene baterije predstavljale večje tveganje za požar. “Prekomerno polnjenje ni odločilni dejavnik pri požarih,” je dejal. Po njegovih besedah so električni avtomobili zasnovani tako, da nikoli ne dosežejo popolne napolnjenosti, tudi če prikazovalnik kaže 100 odstotkov.

Statistika požarov električnih vozil v Južni Koreji podpira te trditve. Od 139 požarov na električnih vozilih, o katerih so poročali v zadnjih treh letih, se jih je le 26 zgodilo med polnjenjem avtomobila. Večina požarov, 68 primerov, je izbruhnila med vožnjo, medtem ko se je 36 požarov zgodilo, ko je bilo vozilo parkirano.

Kljub temu pa vlada vztraja pri svojih načrtih za sprejetje novega zakona, ki naj bi začel veljati do konca septembra. Namen teh ukrepov je povečati varnost javnosti, vendar ostaja vprašanje, ali bodo resnično učinkoviti in ali bodo upoštevali znanstvene dokaze. Vsekakor pa se obeta intenzivna razprava med zakonodajalci, strokovnjaki in javnostjo glede primernosti in nujnosti teh ukrepov.

[Vir: JoongAng Daily]; Portal24; Foto: Vecteezy