Kaj je beta karoten in kako koristi vašemu zdravju

Beta karoten se v telesu pretvori v vitamin A. Ko se pogovarjamo o zdravi prehrani, ni dovolj le uživati zelenolistno zelenjavo. Vključitev tudi rumenih in rdečih plodov ter zelenjave je ključna, saj so bogati z beta karotenom, naravnim pigmentom in antioksidantom, ki prinaša številne koristi za zdravje. Raznolika prehrana je kot mavrica za naše telo in to ni zgolj fraza.

Kaj je beta karoten?

Beta karoten je naravni pigment in antioksidant, ki spada v skupino karotenoidov. Najdemo ga v oranžni, rumeni, rdeči in včasih zeleni zelenjavi ter sadju. Naše telo ga pretvori v vitamin A, ključen za ohranjanje zdravja.

Prednosti beta karotena

Zdravje vida: Beta karoten igra ključno vlogo pri ohranjanju vida, saj se pretvori v vitamin A, ki je bistven za pravilno delovanje mrežnice.

Antioksidativna zaščita: Deluje kot antioksidant, pomaga nevtralizirati proste radikale v telesu, zmanjšuje tveganje za kronične bolezni, vključno s srčnimi boleznimi.

Podpora imunskemu sistemu: Krepi imunski sistem, ki je ključen za obrambo telesa pred okužbami.

Kognitivna funkcija: Raziskave kažejo, da lahko kombinacija beta karotena z drugimi antioksidativnimi sestavinami pozitivno vpliva na kognitivne funkcije, vključno z učenjem, jezikom in spominom.

Zdravje kože: Ščiti pred poškodbami UV-žarkov, zmanjšuje tveganje za sončne opekline in prispeva k zdravemu sijaju kože.

Priporočeni dnevni vnos in previdnostni ukrepi

Priporočeni dnevni vnos beta karotena je približno 3.000 do 6.000 mikrogramov za odrasle. Prekomerno uživanje lahko povzroči karotenemijo, vendar se to ne šteje za škodljivo. Dodatki so običajno varni, vendar kadilci in tisti, ki jemljejo določena zdravila, naj se posvetujejo s strokovnjakom.

Vpliv dodatkov na zdravila in snovi:

Mineralno olje: Uporaba za zdravljenje zaprtja lahko zmanjša raven beta karotena.

Statini: Učinkovitost statinov se lahko zmanjša ob sočasnem uživanju beta karotena z vitaminoma C in E ter selenom.

Zdravila za uravnavanje holesterola: Določena zdravila za zniževanje holesterola lahko zmanjšajo raven beta karotena v prehrani.

Ostanite na varni strani in se odločite za naravne vire beta karotena, kot so korenje, sladki krompir, buče, špinača, ohrovt, mango, marelice in brokoli. Vaše zdravje bo hvaležno za barvito in uravnoteženo prehrano.

vir

Foto: Freepik

Portal24