Kaj se zgodi z vašim telesom, če vsak dan jeste ovseno kašo, je oves res tako zdrav, kot trdijo strokovnjaki?

ByAna Koren

29. marca, 2023

Kaj se zgodi z vašim telesom, če vsak dan jeste ovseno kašo, je oves res tako zdrav, kot trdijo strokovnjaki?

Oves je odličen vir vlaknin, ogljikovih hidratov, ki jih telo ne more prebaviti. Ker vlaknine upočasnjujejo prebavo, se boste dlje časa počutili site. Uživanje hrane, bogate z vlakninami, pomaga preprečiti skoke in padce ravni krvnega sladkorja, hkrati pa zmanjša občutek lakote. 

“Ovseni kosmiči za zajtrk ali vključitev v različna živila kot obroke in prigrizke je odličen način, da obroku zagotovite več obstojnosti in vam pomaga, da se dlje počutite siti,” pravi Maggie Michalczyk iz RDN. Glede na USDA’s FoodData Central 1 skodelica (230 ml) kuhanih ovsenih kosmičev vsebuje 4 grame vlaknin, kar je 16 odstotkov priporočene dnevne vrednosti.

Boljša prebava

“Oves vsebuje posebno vrsto topnih vlaknin, imenovanih beta-glukan. Beta-glukan tvori gelasto konsistenco v črevesju. Pomaga tudi ohranjati gibanje v vašem prebavnem traktu ter vas ohranjati redne,” pravi Michalczyk.

To pomaga pri prebavi, kar olajša kasnejše odvajanje blata  Poleg tega lahko ovsene kosmiče združite z viri netopnih vlaknin, kot so neolupljena narezana jabolka, oreščki ali robide. Saj tudi našteto pomaga ohranjati dobro kondicijo vašega prebavnega trakta in olajša kasnejše odvajanje.

Tveganje za srčne bolezni se bo zmanjšalo

Začetek jutra s skledo ovsenih kosmičev lahko vašemu srcu koristi na več načinov. Zaradi vsebnosti vlaknin lahko ovseni kosmiči pomagajo znižati vaš “slab” LDL holesterol, stabilizirajo raven krvnega sladkorja in celo znižajo visok krvni tlak.  Vse to pri zmanjševanju tveganja za razvoj srčno-žilnih bolezni igra pomembno vlogo.

Vaše črevesne bakterije bodo uspevale

Ovsena kaša je tudi prebiotično živilo, ki hrani dobre bakterije v črevesju. Ohranjanje zdravih črevesnih bakterij, znanih tudi kot vaš črevesni mikrobiom, bo koristilo imunskemu sistemu vašega telesa, izboljšalo vaše razpoloženje in prebavo ter pomagalo pri preprečevanju bolezni.

Raziskava iz leta 2021, objavljena v Journal of Nutrition, je odkrila povezavo med uživanjem ovsa in povečanjem števila koristnih bakterijskih skupin v črevesju. Zaradi slednjega je oves črevesju prijazen in srcu zdrav zajtrk. 

“Vključevanje najrazličnejših rastlinskih živil, kot je oves, je prav tako koristno za raznolikost črevesja. To je še en pomemben vidik zdravja črevesja,” pravi Michalczyk.

Lažje boste nadzorovali svojo težo

Skupaj s temi pozitivnimi koristmi raziskave kažejo še, da lahko ta priljubljen zajtrk celo podpira prizadevanja za hujšanje in uravnavanje telesne teže. Glede na raziskavo iz leta 2021, objavljeno v Foods, ima ovseni beta-glukan pozitivne učinke na hiperglikemijo, znižuje raven lipidov v krvi in ​​zmanjšuje težo. 

“Vlaknina v ovsenih kosmičih so zelo nasitna, kar lahko pomaga pri zaužitju manj kalorij čez dan in uravnavanju telesne teže,” pravi Michalczyk. “Beta-glukan lahko tudi spodbuja sproščanje peptida YY, hormona, ki nastaja v črevesju in pomaga pri sitosti,” dodaja.

Povzetek

Visoka vsebnost vlaknin in prebiotične lastnosti ovsenih kosmičev lahko vašemu telesu torej koristijo na več načinov. Če ovseni kosmiči postanejo redni del vašega jedilnika, lahko potencialno zmanjšate tveganje za nastanek bolezni, pomagate izboljšati zdravje črevesja, olajšate odvajanje blata in dlje časa poskrbite za občutek sitosti. 

vir Foto: Pexels