Kako razumeti nenavadna vedenja pri malčkih: Nasveti otroške psihologinje
Starševstvo malih otrok, starih med dve in tri leta, lahko postreže z mnogimi izzivi, presenečenji in nepozabnimi trenutki. Medtem ko je za starše včasih težko razumeti ali sprejeti nenavadna vedenja svojih otrok, pa so mnoga izmed teh vedenj povsem običajna faza razvoja. Otroška psihologinja Heather Wittenberg, avtorica več knjig, deli svoje strokovne nasvete o tem, kako naj starši pristopajo k tem nenavadnim, a običajnim navadam.
1. Udarjanje z glavo
Ena od pogostih navad je ritmično, ponavljajoče udarjanje z glavo. Po besedah dr. Wittenberg je to vedenje način, kako otroci umirjajo prekomerno stimulacijo svojega živčnega sistema. Včasih starši to vedenje dojemajo kot moteče, vendar je za otroka to lahko zelo pomirjujoče. Kljub temu ni razloga za skrb, dokler vedenje ne vpliva negativno na otrokove druge aktivnosti, kot so druženje, prehranjevanje ali igra. V takšnih primerih je pomembno, da starši ne posvečajo prevelike pozornosti temu vedenju in razmislijo o alternativnih dejavnostih, ki bi lahko preusmerile otrokovo pozornost.
2. Roke v hlačah
Otipavanje samega sebe je še ena izmed običajnih navad, ki jo dr. Wittenberg ne šteje za problematično, razen če otrok to počne na račun drugih dejavnosti. Psihologinja svetuje, da starši ne prepovedujejo takšnega vedenja, ampak otroku postavijo smernice, da to počne doma, in mu ponudijo alternative, ki ga bodo zaposlile in zabavale.
3. Čudne želje po hrani
Otroci pogosto uporabljajo usta za raziskovanje sveta, kar lahko vključuje tudi nenavadne prehranske izbire. “Občasna čudna izbira hrane ni razlog za skrb,” pravi dr. Wittenberg, a če otrok redno uživa neustrezne snovi, kot je umazanija, je priporočljivo posvetovanje s pediatrom.
4. Pobiranje nosu
Čeprav se večini staršev to vedenje zdi odvratno, je za majhne otroke raziskovanje nosnic povsem zanimivo in pomirjujoče. Starši lahko otrokom pojasnijo, da je vrtanje po nosu sprejemljivo v zasebnosti doma, medtem ko v javnosti to ni primerno vedenje.
5. Namišljeni in plišasti prijatelji
Mnogi otroci razvijejo posebno povezanost s plišastimi igračami ali si izmislijo namišljene prijatelje. To je normalen del otrokovega spopadanja z zapletenim svetom okoli njih. Sprejemanje in spoštovanje otrokovega izmišljenega sveta prispeva k njegovi ustvarjalnosti in čustvenemu razvoju. Izguba priljubljene igrače lahko sicer predstavlja izziv, a tudi priložnost za učenje.
6. Igranje s svojimi iztrebki
Dr. Wittenberg poudarja, da je radovednost glede lastnih iztrebkov pogosto samo otrokovo raziskovanje in odkrivanje novega. Čeprav se lahko zdi nenavadno, je vedenje običajno in ni razlog za preplah. Namesto tega starši lahko nudijo druge možnosti za ustvarjanje nereda, kot so igre z blatom ali plastelinom, in paziti, da otrok ne nadaljuje z raziskovanjem neprimernih snovi.
7. Ostale “čudne” stvari
Od vztrajanja pri nošenju ogrinjala ves dan do igranja, da so živali, so otrokove “čudne” faze običajen del njegovega razvoja in razumevanja sveta. Kot pri drugih nenavadnih vedenjih, če to ne vpliva na vsakodnevne dejavnosti, je sprejemljivo in celo priporočljivo, da starši te faze tolerirajo in sprejmejo. In, kot pravi dr. Wittenberg, vsekakor pa ovekovečite te nepozabne trenutke.
Tako za starše kot otroke je koristno, da razumejo, da so te nenavadne navade del otrokovega razvoja in niso razlog za preveliko zaskrbljenost. Z upoštevanjem nasvetov strokovnjakov lahko starši bolje razumejo svoje malčke in jim pomagajo skozi te razburljive razvojne faze.
[Vir: The Bump]; Portal24; Foto: Freepik