Keto dieta in driska, kako se s tem spopasti

ByAna Koren

10. aprila, 2023

Keto dieta in driska, kako se s tem spopasti

Ketogena dieta ali Keto dieta je dietna terapija, ki temelji na živilih, ki vsebujejo več maščob, malo ogljikovih hidratov in zadostno količino beljakovin.

Ketogena dieta ima na splošno stranski učinek, ki se ga morate zavedati. Lahko namreč povzroči drisko. Ko se vaše telo prilagodi novi prehrani, lahko driska ali želodčne težave občasno postanejo resne. V keto dieti telo preide v stanje ketoze. V tem primeru telo kot gorivo namesto ogljikovih hidratov porablja maščobo. Ker lahko prehrana povzroči spremembe v prebavnem traktu, lahko povzroči tudi težave, kot je driska. 

Tukaj je nekaj drugih vzrokov:

1. Visoka vsebnost maščob

Jetra morajo za prebavo maščobe proizvajati žolč, obrok z veliko maščobe pa zahteva, da jetra sprostijo več žolča. Prekomerna proizvodnja žolča, ki je naravno odvajalo, lahko povzroči, da prebavni sistem premika odpadke hitreje kot običajno, zato lahko pride do driske.

2. Umetna sladila

Tisti, ki se držijo ketogene diete, lahko zaužijejo več sladkornih alkoholov in umetnih sladil od običajne količine. Odvajalni učinek bi lahko bil posledica prekomernega uživanja umetnih sladil, kar bi povzročilo drisko.

Nasveti, kako se znebiti keto driske

1. Zmanjšajte mlečne izdelke

Polnomastni mlečni izdelki vsebujejo veliko maščob, če sledite tej dieti, jih morda zaužijete več kot običajno. Ta sprememba prehrane lahko kaže na intoleranco za mlečne izdelke, ki ima simptome, kot sta driska in napenjanje.

2. Zaužijte več vlaknin

Zaprtje ali drisko lajšajo vlaknine, zato uživajte živila z veliko vlakninami, kot so kumare, cvetača in zelje. Dobro dopolnjujejo ketogeno dieto.

3. Ostanite hidrirani

Pitje vode pomaga in pomembno je, da nadomeščate tekočino, če imate drisko. Te tekočine in izgubljene elektrolite lahko nadomestite z vodo in pijačami z elektroliti brez sladkorja.

4. Vključite prebiotike in probiotike

Če sledite ketogeni dieti, lahko uživanje več hrane z visoko vsebnostjo probiotikov in prebiotikov lahko pomaga podpirati rast zdravih črevesnih bakterij. To pomaga zmanjšati gastrointestinalne stranske učinke ketogene diete.

5. Jejte fermentirano hrano

Morda niste ljubitelj fermentiranih živil, kot je kimči, vendar lahko pomagajo izboljšati prebavo.

Ketogena driska je tipičen stranski učinek ketogene diete in se običajno pojavi ob začetku diete. Ljudje z anamnezo prebavnih težav, kot sta celiakija in stanje, imenovano sindrom razdražljivega črevesja, imajo več možnosti, da dobijo drisko. Nad drisko se lahko pri tej dieti pritožujejo tudi tisti z nizko toleranco za živila, ki vsebujejo veliko maščob, ali tisti z nizko toleranco za zaužitje več mlečnih izdelkov.

vir Foto: Pexels