Site icon Portal24

Kia z EV4 pokazala, kaj pomeni baterijska vzdržljivost

https://www.press-eu.kia.com/d/RCR5enVsPVWn/latest-news#/latest-news/kia-ev4-proves-endurance-with-industry-leading-battery-and-durability-testing

Kia EV4 dokazuje vzdržljivost z vodilnimi testi baterij in trajnosti v panogi [Foto: KIA]

Kia je z „EV4“ zadela ravno tisti sladki kompromis med tehnično brezhibnostjo in vozniškim užitkom. Novi popolnoma električni kompaktni model je šel skozi preizkušnje, ki jih običajno prenesejo le najbolj vzdržljivi športniki – od cestnega maratona po Evropi do brutalnih krogov na Nürburgringu. Rezultat? Avto, ki združuje zanesljivost in voznika zasvoji z občutkom za volanom.

Ko se je „EV4“ pognal po znameniti nemški stezi, se je hitro pokazalo, da to ni le električni mestni avto. Pri 90–95 odstotkih največje zmogljivosti, z zaporednimi hiperpolnjenji med krogi, ohranja mirnost in konsistenco, kot bi imel vgrajeno dirkaško DNK.

„Da bi našim strankam zagotovili zanesljivo električno vozilo za vsak dan, smo morali potrditi vzdržljivost EV4 tako v resničnih kot ekstremnih okoljih,“ pravi Stephan Hoferer, vodja razvoja vzdržljivosti v tehničnem centru Hyundai Motor Europe. „Z zahtevnimi testi – od ledenih cest do dirkališč – smo prepričani, da bo EV4 zagotavljal zanesljivo zmogljivost, ki daleč presega vsakdanje potrebe.“

Na stezi je navdušil z izjemno stabilnostjo v hitrih ovinkih, natančnim volanom in linearnim podajanjem moči. Tudi ko ga priganjate do roba zmogljivosti, „EV4“ ostane predvidljiv in zanesljiv – kar je pri električnih vozilih še vedno redkost.

SpecifikacijaPodatek
Generacija baterije4. generacija
Preizkus vzdržljivosti110.000 km cestnega testa
Test na Nürburgringu10.000 km (90–95 % max zmogljivosti)
Stanje baterije po testu (SoH)95 %
Regenerativno zaviranjeDo 25 % povrnjene energije
Zajamčena kapaciteta po 160.000 km / 8 let≥ 70 %

„Cestni maraton – realni svet, brez kompromisov“

A Nürburgring je bil le pol zgodbe. Drugi del se je pisal na 110.000 kilometrov dolgi simulaciji evropskih cest, kjer so preizkusili, kako se „EV4“ obnese v vročini, mrazu, dežju in prometnih zastojih. Baterija? Po testu je še vedno pokazala 95 odstotkov stanja zdravja, kar v svetu EV pomeni vrhunsko vzdržljivost.

Zasluge gredo baterijskemu sistemu četrte generacije, ki z naprednim hlajenjem in uravnoteženjem celic skrbi, da vse deluje optimalno. Regenerativno zaviranje pa med vožnjo povrne do četrtino energije – droben, a občutno opazen prihranek, ki ga voznik začuti pri vsakodnevni uporabi.

„Avto, ki ga boš imel rad tudi po desetih letih“

Pri Kii poudarjajo, da bo „EV4“ tudi po osmih letih ali 160.000 kilometrih ohranil vsaj 70 odstotkov kapacitete baterije. To pomeni, da se bo doseg zmanjšal minimalno, vozna izkušnja pa ostala skoraj enaka kot prvi dan.

„Naš cilj je bil razviti električno vozilo, ki bo navduševalo ne samo ob prevzemu iz salona, temveč tudi po desetletju na cesti,“ pravijo pri Kii. In glede na rezultate testov jim je to uspelo – brez dvoma.

„EV4“ je tako eden redkih električnih avtomobilov, ki lahko v isti sapi navduši mestne voznike, ki cenijo tišino in udobje, ter avtomobilske navdušence, ki uživajo v dinamični vožnji po zavitih cestah. To ni le tehnološki dosežek – to je avtomobil, ki zna vozniku pričarati nasmeh.

Miha D. Kovač

Foto: KIA

Exit mobile version