Kitajska podjetja z nizkimi cenami in subvencijami ogrožajo evropske proizvajalce EV

Električno vozilo [Foto: Vecteezy]

Kitajska podjetja z nizkimi cenami in subvencijami ogrožajo evropske proizvajalce EV

Kitajski proizvajalci električnih vozil (EV) so ob praznikih lunarnega novega leta napovedali številne promocije, s katerimi poskušajo spodbuditi prodajo v obdobju sezonskega upada povpraševanja. Njihove strategije lahko še dodatno zaostrijo konkurenco na evropskem trgu električnih avtomobilov.

V luči gospodarske negotovosti in višjih življenjskih stroškov kitajski proizvajalci EV uvajajo agresivne prodajne spodbude, da bi privabili več kupcev. Tesla je tako predstavila petletni načrt financiranja z 0 odstotnimi obrestmi za model 3, ki je njen najcenejši avtomobil, ter ponudila zavarovalno subvencijo v vrednosti 8.000 juanov (1.061 evrov). Slednje kupcem omogoča, da z nižjim pologom pridobijo vozilo po ugodnejših pogojih.

Poleg Tesle so podobne spodbude uvedla tudi druga kitajska podjetja. Xpeng Motors je za štiri svoje modele opustil zahtevo po predplačilu pri petletnem financiranju z 0 odstotnimi obrestmi. Nio pa je, da bi ublažil upad prodaje razširil svojo ponudbo brezobrestnega financiranja s treh na pet let.

Vladne subvencije za spodbujanje domače porabe

Kitajska vlada je januarja napovedala tudi obsežen sveženj spodbud v vrednosti 81 milijard juanov (10,7 milijarde evrov), s katerim želi okrepiti prodajo gospodinjskih aparatov, električnih avtomobilov in pametnih telefonov. Finančne spodbude dopolnjujejo podjetniške promocije in pomagajo proizvajalcem ohraniti konkurenčnost na domačem trgu.

Sezonsko nihanje povpraševanja in povečana zaloga sta kitajske proizvajalce EV prisilila k inovativnim rešitvam, s katerimi želijo spodbuditi prodajo brez neposrednega znižanja cen. Posledično te spodbude ne vplivajo le na kitajski trg, ampak tudi na evropski avtomobilski sektor, kjer vse več kitajskih podjetij pridobiva tržni delež.

Kitajska podjetja so se v zadnjih letih močno usmerila na evropski trg, kjer ponujajo cenovno ugodnejša vozila s sodobnim dizajnom in naprednimi funkcijami. Kljub višjim carinam, ki jih je EU uvedla za kitajske električne avtomobile zaradi domnevnih nepoštenih državnih subvencij, se kitajska podjetja osredotočajo tudi na hibridna vozila, kar jim omogoča povečanje tržnega deleža v Evropi.

Portal24; Foto: Vecteezy