Kitajska bo od sobote dalje uvedla carine na uvoz žganih pijač iz Evropske unije, zlasti na konjak, zaradi ugotovitev, da so bile te pijače prodajane pod proizvodnimi stroški, kar po oceni Pekinga predstavlja nepošteno konkurenco domačim proizvajalcem. Carine bodo veljale pet let, so danes sporočili s kitajskega ministrstva za trgovino.
Višina carin se bo gibala med 27,7 in 34,9 odstotka, odvisno od posameznega podjetja. Ukrep je posledica preiskave, ki jo je ministrstvo sprožilo na podlagi pritožb kitajskih proizvajalcev žganih pijač, sprožene v začetku preteklega leta.
Kitajsko ministrstvo navaja, da bodo podjetja, ki so se prostovoljno zavezala k spoštovanju minimalnih izvoznih cen, lahko oproščena novih dajatev, če bodo izpolnjevala določene pogoje. Ukrep bo zajel več kot 60 podjetij, pri čemer naj bi jih bilo 34 potencialno upravičenih do izjem.
Po navedbah virov blizu pogajanj naj bi proizvajalci konjaka predlagali razpon minimalnih uvoznih cen od 6 do 85 ameriških dolarjev na liter. S kitajskimi oblastmi naj bi dosegli predhodni dogovor, poročajo tuje tiskovne agencije.
Ministrstvo je v svoji preiskavi ugotovilo, da je bil uvoz žganih pijač iz EU v številnih primerih po ceni, nižji od proizvodnih stroškov, kar bi po njihovih navedbah lahko povzročilo resno škodo domači industriji.
Bruselj zavrača povezavo z električnimi vozili
Evropska unija je očitke Pekinga večkrat zavrnila. Po poročanju agencije DPA predstavniki EU trdijo, da ni dokazov o dampingu in da gre za politično motivirane ukrepe.
Francoski vladni vir je za Reuters dejal, da je Kitajska pogajanja o konjaku večkrat povezovala s tekočimi pogajanji glede uvoznih dajatev na kitajska električna vozila, ki jih pripravlja Bruselj. Peking naj bi si prizadeval, da EU opusti carine na električna vozila in jih nadomesti z minimalnimi cenami – podobno kot pri dogovoru za konjak. Francija takšno povezavo zanika, a obenem izpostavlja previden optimizem glede možnosti dogovora pred 5. julijem.
Kitajska je medtem sporočila, da so pogajanja z EU o prihodnosti uvoza električnih vozil v zadnji fazi, vendar evropski uradniki opozarjajo, da so razlike med stranema še vedno velike. Bruselj je sicer pred tedni predstavil predlog dodatnih carin na električne avtomobile iz Kitajske, kar je v Pekingu naletelo na ostro kritiko.
Foto: Pixabay/fotografije je simbolna
