Leta 2021 je bilo v izgradnji približno 176 gigavatov premogovnih zmogljivosti, več kot polovica od tega je bila na Kitajskem.
Kitajska je lani zgradila več kot polovico od vseh novih zmogljivosti elektrarn na premog, ki so bile zgrajene po vsem svetu. Slednje pa je kazatelj, kako močno Kitajska podpira enega najhujših dejavnikov podnebnih sprememb.
Lani je na podnebnem vrhu COP24 postopno opuščanje premoga obljubilo skoraj 200 držav. Številke iz poročila neprofitne organizacije Global Energy Monitor pa kažejo, da niso uresničene niti do polovice. V svetovnem merilu število elektrarn na premog dejansko narašča, saj nove gradnje več kot nadomestijo zaprtje starih.
Nove elektrarne na premog gradijo pretežno v Aziji. Kitajska pri tem, kot omenjeno predstavlja 52 odstotkov od 176 gigavatov zmogljivosti premoga, ki so se v 20 državah zgradile preteklo leto. Globalna številka se skoraj ni spremenila.
»To je zmedena zgodba. Razen Kitajske so načrte za nove elektrarne na premog močno zmanjšali,« pravi eden od avtorjev poročila Centra za raziskave energije in čistega zraka Myllyvirta. »Kitajska podjetja pa so še naprej napovedovala nove elektrarne na premog. Vlade jih podpira. To je zaskrbljujoč znak.”
Da bi Kitajska letos spremenila smer glede premoga, pravi Myllyvirta. Lani so obljubili, da bodo prenehali financirati projekte premoga v tujini, zaprli so 13 GW elektrarn. Pričakuje, da bodo letos zaprli nadaljnjih 37 GW.
Poročilo izven Kitajske pa navaja, da so bili načrti za nov premog na nastajajočih trgih, vključno z Bangladešem, Indijo in Vietnamom, omejeni zaradi kombinacije politik in gospodarstva. Vietnam se z Indonezijo pogosto omenja kot kandidat za prihodnji dogovor po zgledu lanskoletnega z Južno Afriko, kjer so bogate države za odmik od premoga zagotovile finančna sredstva.
Količina pokurjenega premoga je bila lani rekordna. Premogovniki so imeli velike dobičke. Prav tako je to spodbudilo pogovore o vračanju premoga. Myllyvirta pravi, da je misliti, da je to nova normalnost zmedeno. Myllyvirta trdi, da je gorivo trenutno privlačno le zato, ker je plin tako drag.
Foto: Getty images