Kitajski izvoz e-trgovine prvič presegel 278 milijard dolarjev

ByAna Koren

17. junija, 2025 , ,
Spletni nakupi [Foto: Pixabay/HutchRock/fotografija je simbolna]

Kitajski sektor čezmejne e-trgovine je v letu 2024 dosegel zgodovinski mejnik, saj je skupna vrednost izvoza prvič presegla dva bilijona juanov, kar ustreza približno 278,6 milijarde ameriških dolarjev. Po podatkih Generalne carinske uprave (GAC), ki jih povzema kitajska tiskovna agencija Xinhua, se je izvoz v tem segmentu povečal za 16,9 odstotka glede na prejšnje leto in dosegel 2,15 bilijona juanov, medtem ko je skupni obseg čezmejne trgovine znašal 2,71 bilijona juanov.

Predstavnik GAC, Cai Junwei, je na mednarodnem gospodarskem in trgovinskem sejmu v Langfangu poudaril vlogo, ki jo ima digitalna trgovina pri premagovanju tradicionalnih ovir v svetovni menjavi. Po njegovih besedah se je ta oblika poslovanja na Kitajskem v zadnjih letih hitro razvijala in znatno prispevala k odpiranju novih trgovinskih poti.

V ospredju kitajskega izvoza prek digitalnih kanalov ostaja potrošniško blago, ki je leta 2024 predstavljalo kar 97,5 odstotka vseh transakcij v tem segmentu.

ZDA, Velika Britanija in Nemčija med ključnimi prejemniki

Največji delež izvoza v okviru čezmejne e-trgovine je Kitajska lani usmerila na ameriški trg, ki je predstavljal 36,2 odstotka celotnega izvoza. Sledili sta Velika Britanija z 11,7 odstotka in Nemčija s 5,7 odstotka. To potrjuje nadaljnjo prevlado zahodnih držav kot osrednjih kupcev kitajskega blaga v digitalni trgovinski verigi.

Na uvozni strani so ameriški izdelki prav tako vodili, saj so v letu 2024 predstavljali 15,8 odstotka celotnega kitajskega uvoza v e-trgovini. Japonska in Nemčija sta zasedli drugo in tretje mesto z 10,5 oziroma 9,8 odstotka tržnega deleža.

Predstavniki kitajske carinske uprave izpostavljajo, da pozitivni rezultati čezmejnega e-poslovanja sovpadajo z znaki okrevanja celotnega kitajskega gospodarstva. Kljub geopolitičnim napetostim in globalnim negotovostim je Kitajska ohranila trdno prisotnost v blagovni menjavi, pri čemer digitalna platforma postaja čedalje pomembnejši steber zunanjetrgovinske strategije.

Kitajske oblasti si prizadevajo dodatno okrepiti logistično infrastrukturo in digitalne tokove, kar bo – kot menijo – še povečalo konkurenčnost na globalnem trgu e-trgovine.

Ana Koren

Foto: Pixabay/HutchRock/fotografija je simbolna