Klicni center prejme od 250 do 100 klicev dnevno
V klicnem centru za informacije po poplavah, ki deluje pod številko 114, dnevno zabeležijo okoli sto klicev. Andrej Šter, vodja klicnega centra, je razkril, da so bila vprašanja v preteklih dneh najpogosteje povezana z razdelitvijo humanitarnih sredstev. Kljub večji obremenjenosti ob začetku delovanja, ko so beležili več kot 250 klicev dnevno, se je število klicev zdaj stabiliziralo na okrog 100.
Od ustanovitve centra pred dvema tednoma je bila ekipa zelo dejavna. “V teh dveh tednih smo pridobili veliko izkušenj,” je dejal Šter in dodal, da so klicatelji zelo različni, nekateri pa celo testirajo učinkovitost centra. Ekipa, ki je doslej ostala enaka, bo kmalu dopolnjena z novimi člani.
Klici niso vedno enostavni. “Zgodi se, da odgovora takoj ne moremo dati,” je pojasnil Šter. V takšnih primerih zberejo informacije iz različnih virov, kot so ministrstva, občine in humanitarne organizacije, ter klicatelja nato pokličejo nazaj. Ta pristop je potreben predvsem pri vprašanjih, ki se nanašajo na finančno upravo in socialne transferje.
Nekateri potrebujejo zgolj pogovor
V primeru, da ne morejo takoj odgovoriti, se odzovejo v roku dveh dni. Šter je pohvalil sodelovanje z ministrstvi in drugimi službami, ki pomagajo oblikovati odgovore. “Razumemo, da je klicatelj v stiski in potrebuje takojšnjo pomoč,” je poudaril.
Zanimivo je tudi, da nekateri kličejo brez konkretnih vprašanj. “Nekateri samo potrebujejo pogovor in so nam za to zelo hvaležni,” je dejal Šter. Takšni klicatelji so pogosto žrtve naravnih nesreč, ki so izgubili vse in potrebujejo moralno podporo.
Šter je prav tako opozoril, da se narava klicev spreminja glede na aktualno dogajanje. Poleg humanitarnih vprašanj so v zadnjem času veliko klicali tudi glede plačila položnic za elektriko.
Kljub visoki obremenitvi ob začetku delovanja se je število klicev ob sobotah zmanjšalo, zato je center odločil prekiniti sobotno delo. “Če se bo izkazal večji interes, smo pripravljeni to znova vzpostaviti,” je dejal Šter. Klicni center sicer deluje vsak delovnik med 8. in 16. uro.
Šter verjame, da bo delo klicnega centra še dolgo potrebno. Na vprašanje o prihodnjem delovanju centra je dejal, da bo odvisno od nadaljnjih aktivnosti in zakona o obnovi. “Pripravljeni smo delati tudi dlje kot do novega leta,” je sklenil.