Kljub zastoju: Ta znamka je leta 2024 prodala največ električnih vozil v Evropi
Evropski trg električnih vozil (EV) je leta 2024 po obdobju rasti doživel zastoj. Po podatkih EV Volumes je bilo v Evropi registriranih več kot 2,96 milijona električnih vozil, kar je pomenilo medletni padec za 1,8 odstotka oziroma izgubo 55.746 enot. Kljub temu je december prinesel pozitivne novice, saj so registracije električnih vozil narasle za 1,3 odstotka, s čimer je bilo dostavljenih 298.457 vozil, kar je 3.713 enot več kot leto prej. To je bila najvišja mesečna količina od junija 2023 in je presegla celo marec kot najboljši mesec v letu.
Baterijska električna vozila (BEV) so prevladovala na trgu in leta 2024 predstavljala 67,7 odstotka vseh registracij priključnih vozil, kar je za 0,6 odstotne točke več kot leta 2023, piše Autovista24. Priključni hibridi (PHEV) so zajeli 32,3 odstotka trga, kar je manj kot 32,9 odstotka v prejšnjem letu, in so v primerjavi z BEV utrpeli večji upad dobav. Decembra so BEV dosegli 69,5-odstotni delež, kar je za 0,7 odstotne točke manj kot leto prej, medtem ko so PHEV predstavljali 30,5 odstotka registracij.
Kdo je zasedel vrh evropskega trga električnih vozil?
Tesla je že tretje leto zapored osvojila prvo mesto na evropskem trgu električnih vozil, kjer sta modela Y in 3 konec leta 2024 vodila med priključnimi vozili. Proizvajalec je od januarja do decembra dosegel 328.036 dobav, kar je bilo več kot 35.000 enot pred drugim mestom. Vendar je to pomenilo 10,4-odstotni padec v primerjavi z letom 2023, delež Tesle na trgu pa je znašal 11,1 odstotka, kar je za 1 odstotno točko manj kot leto prej.
BMW je zasedel drugo mesto z 292.407 registracijami, kar je 10,7-odstotna rast oziroma 28.156 enot več kot leta 2023. K temu sta prispevala modela iX1 BEV in X1 PHEV. Delež znamke BMW pa se je povečal z 8,7 odstotka na 9,9 odstotka. Tretje mesto je pripadlo Mercedes-Benzu, ki je s 258.677 registracijami dosegel 10-odstotno rast in izboljšal lansko četrto mesto. Model GLC PHEV je bil med drugim ključen za 8,7-odstotni delež znamke.
Volvo je napredoval na četrto mesto z 239.255 dobavami. Slednje pomeni je 42-odstotno rast in največji odstotni skok med deseterico. Modela EX30 BEV in XC60 PHEV sta bila gonilna sila, delež pa se je povečal na 8,1 odstotka. Volkswagen (VW) je zdrsnil na peto mesto z 229.836 dobavami, kar je 6,7-odstotni padec, njegov delež pa je znašal 7,8 odstotka.
VW v Evropi pade v nemilost
Audi je pristal na šestem mestu z 172.665 registracijami, kar je 0,8-odstotni upad, a je ohranil stabilen 5,8-odstotni delež. Kia je na sedmem mestu dosegla 118.264 dobav, kar je 13-odstotni padec, njen delež pa je zdrsnil na 4 odstotke. Peugeot je na osmem mestu z 115.771 registracijami utrpel 10,9-odstotni upad, delež pa je padel na 3,9 odstotka.
Škoda je napredovala na deveto mesto z 101.629 dobavami, kar je 4,1-odstotna rast, predvsem zaradi modela Enyaq BEV, delež pa je dosegel 3,4 odstotka. Hyundai je deseterico zaključil z 94.258 registracijami, kar je 14,6-odstotni upad, njegov delež pa je znašal 3,2 odstotka.
Decembra je Tesla ponovno prevladovala z 44.257 registracijami, kar je 13,2-odstotna rast, in dosegla 14,8-odstotni delež. BMW je z 27.665 dobavami zdrsnil na drugo mesto, VW pa je s 26.397 registracijami in 17,3-odstotno rastjo zasedel tretje mesto. Mercedes-Benz in Volvo sta sledila s pozitivnimi rezultati, medtem ko so nekatere evropske znamke, kot sta Audi in Škoda, doživele padce.
Portal24; Foto: