Koliko časa in energije potrebujemo, da ogrejemo električni avtomobil?
Nemški avto klub ADAC je izvedel zanimiv test, v katerem so poskušali pokazati, koliko časa potrebujemo, da ogrejemo notranjost električnega avtomobila.
Pri klasičnem avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem je toplota vseprisotna, zato ogrevanje kabine ne predstavlja težav, pri električnih avtomobilih je to medtem povsem drugače.
ADAC je testiral številne električne avtomobile, od majhnih, poceni, kot je Renault Zoe, do prestižnih predstavnikov, kot je Tesla Model Y in predvsem BMW iX. Cilj je bil ogreti avto od -10⁰C do +20⁰C, nato to temperaturo vzdrževati in v tretji fazi ponovno ohladiti na temperaturo okolja -10⁰C.

Zrak, segret na 40⁰C, vsi avtomobili po zračnikih poženejo že po petih minutah, kar pri klasičnih motorjih vsekakor ne velja. Za ogrevanje kabin je bilo potrebno od 1,5 kWh (Hyundai Kona, Fiat 500e), do 2,3 kWh pri VW ID.3.
Presenetljiva je denimo hitrost segrevanja posameznega avtomobila. Po pričakovanjih je bil najhitrejši v tej misiji tudi najdražji model BMW iX, ki je delo opravil v odličnih 12,5 minutah. Na drugi strani Renault Zoe, VW e-up! in Tesla Model Y niti po 40 minutah ni dosegel želene temperature. Dosegle so 14-15⁰C, VW e-up! do samo 10⁰C.

Potem je prišla na vrsto izolacijska učinkovitost. Izmerili so čas, potreben, da se kabina ohladi na začetno temperaturo. BMW je spet najboljši, Volkswagen je zelo blizu. Po pol ure mirovanja z izklopljenim gretjem je temperatura v Tesli okrog 5⁰C. Pri tem je treba upoštevati, da posamezni modeli niso imeli enake začetne temperature.
ADAC je tudi ugotovil, da toplotna črpalka ni preveč uporabna za ogrevanje. Sklepajo, da bo večja poraba energije pozimi opazna predvsem na krajših odsekih. Prav tako avtorji študije svetujejo izboljšanje toplotne izolacije v električnih avtomobilih.
Nasveti lastnikom električnih vozil:
- Uporabite gretje volana in sedežev
- Parkiraj v garaži
- Predgrejte avto, medtem ko je priključen na polnilnik
- Ogrevanje usmerite le na odprtine, ki so blizu sopotnika/voznika
Foto: Pexels
Ne spreglejte…
Električni avtomobili bi lahko hranili energijo
Električni avtomobili bi lahko močno pripomogli k stabilizaciji električnih omrežij in razvoju obnovljivih virov energije, trdi študija, objavljena v reviji Nature. Prehod na obnovljive vire energije, kot sta veter ali sonce, je ključen za spopadanje z globalnim segrevanjem… več tukaj.