Koliko ste pripravljeni plačati za e-gorivo?
Koliko ste pripravljeni plačati za sintetično e-gorivo? Cene bencina in dizelskega goriva so trenutno dokaj znosne, je pričakovati, da se bodo v prihodnje dvignile. Še posebej, če govorimo o tako imenovanih e-gorivih oziroma sintetičnih gorivih. Če bi se uresničili načrti evropskih voditeljev, da bi do leta 2035 ukinili prodajo novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, bi lahko bila edina odrešitev ozka niša avtomobilov, ki bi lahko uporabljali sintetična goriva, t.i. e-goriva.
Nemška avtomobilska industrija se že leta ukvarja z razvojem sintetičnih goriv, še posebej dejaven pa je Porsche. Porsche je den največjih zagovornikov uporabe ogljično nevtralnih goriv. Tovarna v Čilu, pri gradnji katere so aktivno sodelovali, je že lani proizvedla okoli 130.000 litrov sintetičnega goriva. V prihodnjih treh letih naj bi se proizvodnja drastično povečala in sicer na okoli 55 milijonov litrov.
Oliver Blume, takrat prvi mož Porscheja, je lani odkril, da se cena sintetičnega goriva v proizvodnji giblje okoli 2 evra za liter, kar je skoraj na ravni cene fosilnih goriv v prodaji. S povečanjem proizvodnje bi lahko cena še padla. Če gorivo ne bo (pre)obremenjeno z velikimi maržami in raznimi državnimi ugodnostmi, bi bila cena lahko vzdržna. Nekateri pravijo, da bo na ravni 2, nekateri omenjajo 3 evre. Najbolj črne napovedi medtem pravijo, da bi lahko bil liter sintetičnega goriva tudi do 100-krat dražji.
Proizvodnja e-goriva
Po raziskavah nemškega inštituta za podnebje namreč proizvodnja e-goriva iz CO2 iz ozračja in t.i. zeleni vodik je trenutno pri 50 evrih za liter. Toliko stane proizvodnja v omenjenem obratu v Čilu. Primerljiva je z 0,50 evra, kolikor trenutno stane liter fosilnega goriva v proizvodnji.
Dobra novica je, da te študije tudi potrjujejo, da bo s povečanjem proizvodnje cena drastično padla. Z uveljavitvijo industrijske proizvodnje e-goriva se bo cena res znižala na 2 evra za liter. Dolgoročne ocene pravijo, da bi lahko proizvodna cena sintetičnega goriva sčasoma dosegla 1 evro za liter.
Vprašanje je časovni okvir. In sicer kdaj bo proizvodnja na taki ravni, da bo lahko ponudila izdelek po ceni, ki se bo lahko kosala, če že ne s fosilnimi gorivi, pa vsaj z vozili na baterije ali vodik. Razmerje je trenutno 6:1. Slednje pomeni, da je za pogon avtomobila na e-gorivo v primerjavi z alternativnim vozilom na električni pogon, potrebno šestkrat več energije iz obnovljivih virov.
Zato: Kakšna je cena, ki bi jo bili pripravljeni plačati za liter sintetičnega goriva?
vir Foto: Pexels