Krmilo moške mode pri Christianu Diorju prevzema Jonathan Anderson

ByAna Koren

18. aprila, 2025 , ,
Dior [Foto: Pexels/ErikaB]

Krmilo moške mode pri Christianu Diorju prevzema Jonathan Anderson

Modna hiša Christian Dior je sporočila, da bo vlogo kreativnega direktorja moških oblačil prevzel britanski oblikovalec Jonathan Anderson. Anderson, ki je v zadnjem desetletju s svojo vizijo preobrazil špansko znamko Loewe, bo svojo prvo kolekcijo za Dior predstavil junija na pariškem tednu mode, kjer bo nasledil Kima Jonesa. Novica, ki je v modnih krogih sicer že nekaj časa krožila, obljublja svež veter za eno najprestižnejših francoskih blagovnih znamk, saj Anderson slovi po svoji sposobnosti združevanja inovativnosti, komercialnega uspeha in viralnega vpliva na družbenih omrežjih.

Anderson, star 40 let, je v modni industriji znan kot oblikovalec z izjemno energijo in domišljijo. Njegov pristop, ki združuje drzne estetske ideje z močnim občutkom za trženje, je Loewe v enajstih letih popeljal od nišne znamke do globalnega fenomena, navaja The Guardian. Po podatkih Vogue Business je prodaja Loewe zrasla z 230 milijonov evrov leta 2014 na impresivnih 1,1 milijarde evrov leta 2024. Med drugim je zaslovel z ikoničnimi kosi, kot je torba za sestavljanke, vredna 2.550 funtov, ki je postala simbol statusa, in torba v obliki paradižnika, ki je navdih našla v duhovitem tvitu. Ti kosi niso le modni, ampak tudi kulturni fenomeni, ki odražajo Andersonovo sposobnost ustvarjanja predmetov, ki sprožajo pogovore.

Od Severne Irske do svetovnih modnih pist

Jonathan Anderson se je rodil v Magherafeltu, majhnem mestu na Severnem Irskem z manj kot 10.000 prebivalci. Njegov oče, Willie Anderson, je bil znan ragbijaš in trener irske reprezentance, mama pa srednješolska učiteljica. Anderson se je sprva zanimal za igro in se pri 18 letih preselil v Washington, da bi študiral gledališče. A njegova strast do igre je kmalu ugasnila, kar ga je pripeljalo do prve službe v dublinski veleblagovnici Brown Thomas. Tam je spoznal vplivno stilistko Manuelo Pavesi, ki je delala z Miuccio Prado. Pavesi mu je ponudila priložnost za delo pri Prada, kjer je kot najstnik oblikoval izložbe in se zaljubil v modo.

Po študiju moških oblačil na London College of Fashion je Anderson leta 2008, pri komaj 24 letih, ustanovil svojo znamko JW Anderson. Znamka je hitro pridobila pozornost na londonskem tednu mode, saj je Anderson v svojih kolekcijah raziskoval meje spola z modeli, kot so usnjene kratke hlače z volančki ali majice brez naramnic za moške. Leta 2013 je prevzel kreativno vodstvo pri Loewe, kjer je znamko popolnoma prenovil, od logotipa do podrobnosti v trgovinah. Njegova strategija je bila jasna: ustvariti znamko, ki je hkrati sveža in brezčasna, kar mu je uspelo z nepozabnimi kosi in marketinškimi potezami, kot so sodelovanja z zvezdami, kot je Maggie Smith, ali z japonskim animacijskim studiem Ghibli.

Viralni trenutki in komercialni instinkt

Andersonova genialnost presega oblikovanje oblačil. Njegova sposobnost ustvarjanja viralnih trenutkov na družbenih omrežjih je Loewe in JW Anderson povzdignila v kultne znamke. Leta 2022 je predstavil torbo v obliki goloba, ki je za 890 funtov postala spletna senzacija, čeprav so se kmalu pojavile kopije na platformah, kot je Ali Express, za manj kot 17 funtov. Njegove oglaševalske kampanje so prav tako nekonvencionalne, saj pogosto vključujejo nepričakovane zvezde, kot je nogometna ikona Megan Rapinoe ali igralec Daniel Craig. Lani je njegovo sodelovanje z Guinnessom pomagalo oživiti priljubljenost te pijače med generacijo Z.

Poleg tega Anderson obvlada umetnost sodelovanj z različnimi blagovnimi znamkami. Med drugim je ustvarjal dostopne kolekcije za Uniqlo, kjer lahko kupci najdejo srajce za 29,90 funtov ali nogavice za 2,90 funtov, pa tudi razprodane linije za Topshop in Sunspel. Njegova vsestranskost se kaže tudi v filmski industriji, kjer je oblikoval kostume za filma Luce Guadagnina, Challengers in Queer, ter oblačil zvezdnike na rdečih preprogah.

Prihodnost Diorja pod Andersonovim vodstvom

Imenovanje Jonathana Andersona za kreativnega direktorja moških oblačil pri Diorju odpira novo poglavje za znamko, ki si želi osvežitve. Njegova sposobnost ustvarjanja oblačil, ki so hkrati umetniška in komercialno uspešna, bo ključna za ohranjanje Diorjevega statusa v vrhu mode. Govorice v modnih krogih namigujejo, da bi Anderson lahko sčasoma prevzel tudi žensko linijo, saj analitiki opozarjajo, da trenutna kreativna direktorica Maria Grazia Chiuri morda zapušča znamko po septembrski predstavitvi. Andersonova zgodovina prenove znamk, kot je Loewe, in njegova sposobnost obvladovanja velikih delovnih obremenitev ga postavljajo v idealen položaj za vodenje obeh linij.

Njegov prihod pri Diorju obljublja mešanico provokativnih modelov, pametnega trženja in kulturnega vpliva, ki bo nedvomno pritegnil pozornost modnih navdušencev po vsem svetu. Z Andersonovo vizijo in Diorjevo zapuščino se obeta razburljiva prihodnost, ki bo preoblikovala podobo moške mode.

Portal24; Foto: Pexels/ErikaB