Ladijski prevoznik je prepovedal prevoz električnih avtomobilov na trajektih

Prepoved električnih avtomobilov na trajektih v zraku visi že več mesecev, predvsem od zadnje večje nesreče. Takrat je zaradi požara, ki ga ni bilo mogoče pogasiti, z več kot 4000 novimi avtomobili potonila ladja Felicity Ace. Pri električnih avtomobilih gre pri gašenju požarov na tovrstnih vozilih. Verjetnost požara ni nič večja kot na bencinski ali dizelski črpalki, a je gašenje veliko bolj zapleteno.

Prav zato številni ladjarji razmišljajo o uvedbi prepovedi prevoza električnih vozil, vsaj dokler ne bodo izvedene potrebne spremembe protipožarnih sistemov ladij. Prvi ladjar, ki se je odločil za prepoved prevoza električnih avtomobilov, je Havila Kystruten, ki prihaja iz Norveške. Norveška je sicer svetovna rekorderka z največjim deležem prodaje električnih avtomobilov na trgu novih vozil. 

Ladijski prevoznik se ni ustavil le pri tem, zato prepoved velja tudi za hibride in vsa vozila s pogonom na vodik. Trajektni prevoz je za vse našteto prepovedan na turistični poti Kirkenes-Bergen. 

Posadka ni usposobljena za specialno gašenje

Kot razlog so navedli dejstvo, da bi bil požar električnega avtomobila na ladji izredno nevaren. Posebej zato, ker posadka ni usposobljena ali opremljena za tako specialno gašenje. Za gašenje požarov so poleg posebne opreme potrebne še precej večje zaloge vode. 

Medtem, ko je požar na bencinski črpalki ali dizelskem motorju mogoče pogasiti z manj kot 4000 litri vode, je za gašenje električnega avtomobila potrebnih več kot 45.000 litrov vode.

“Zavedamo se, kako pomemben je promet z vozili za ljudi ob obali in za potnike, vendar odločitev temelji na naši varnostni oceni. Zaključek analize tveganja kaže, da bi morebitne požare v vozilih na fosilna goriva lahko rešili sistemi in posadke, ki jo imamo na krovu,” je dejal.

Bent Martini, direktor podjetja in dodal: “Morebitni požar na električnih, hibridnih ali vodikovih avtomobilih bi zahteval zunanje reševalne napore in bi lahko ogrozil ljudi na krovu in samo ladjo.”

Popolnoma nasprotna situacija je pri ladjarju TT-Line, katerega ladje plujejo po Baltiku. TT-line popularizira prevoz električnih avtomobilov z vgradnjo polnilnic z močjo do 40 kW. Na vsako ladjo je namreč namestil do 32 polnilnikov Wallbox. 

vir Foto: Pexels (fotografija je simbolična)

Ne spreglejte…

Najcenejši evropski električni avtomobil je bil deležen občutne izboljšave

Dacia je na salonu v Bruslju predstavila posebno izdajo modela Spring, ki je deležen občutne izboljšave. Nosi oznako Extreme, kar upravičujejo nekatere pomembne spremembe na pogonu. Ta različica ima namreč 65 KM, torej več kot 45 KM na doslej edini različici. Močnejši motor pomeni tudi nov menjalnik, vse to pa prinaša bistveno izboljšanje zmogljivosti… več tukaj.

By A.K.

Komentar: