Letalska nesreča pri Washingtonu: Vojaški helikopter je imel izklopljen varnostni sistem
Vojaški helikopter Black Hawk, ki je prejšnji teden trčil v regionalno letalo družbe American Airlines v bližini letališča Reagan, je imel izklopljen ključni varnostni sistem, kar je po mnenju senatorja Teda Cruza močno vplivalo na potek nesreče. V trčenju, ki velja za najsmrtonosnejšo letalsko nesrečo v Združenih državah Amerike v zadnjih dveh desetletjih, je umrlo 67 ljudi.
Senator Cruz, ki predseduje senatnemu odboru za trgovino, je po sestanku z Nacionalnim odborom za varnost v prometu (NTSB) in Zvezno upravo za letalstvo (FAA) dejal, da je bil izklopljen avtomatski nadzorni sistem ADS-B, ki omogoča natančno sledenje letal v zračnem prostoru. Ta praksa je sicer dovoljena za vojaška letala, navaja Reuters. Po Cruzovih besedah v tem primeru ni bilo nacionalnovarnostnih razlogov za takšno odločitev.
ADS-B je sodoben sistem nadzora, ki omogoča natančno spremljanje lokacije zračnih plovil. Helikopter Black Hawk je sicer imel vključen transponder, ki omogoča vidljivost na radarju, a je ADS-B bistveno bolj natančen in bi lahko preprečil nesrečo. Po podatkih NTSB je helikopter letel približno 30 metrov nad največjo dovoljeno višino, kar bi lahko prispevalo k trčenju.
FAA od leta 2018 dovoljuje vojaškim letalom, da letijo brez vključenega ADS-B sistema
Senatorka Maria Cantwell je opozorila, da FAA od leta 2018 dovoljuje vojaškim letalom, da letijo brez vključenega ADS-B sistema, kar po njenem mnenju predstavlja varnostno tveganje. FAA je po nesreči uvedla varnostni pregled letališč, kjer so prisotni tako helikopterji kot komercialna letala. Prav tako so bile uvedene omejitve za helikopterske lete okoli letališča Reagan, pri čemer dve vzletno-pristajalni stezi ostajata zaprti. Ko v zračni prostor vstopajo policijski, medicinski ali predsedniški helikopterji, civilna letala ne smejo biti na istem območju.
Predsednica NTSB Jennifer Homendy je razkrila, da je pilot helikopterja ob nesreči uporabljal očala za nočno opazovanje. Pojasnila je tudi, da so helikopter izvlekli iz reke Potomac. Da bi potrdili, ali je bil ADS-B sistem res izklopljen v trenutku trčenja pa bo potrebno še nekaj dni preiskav.
Minister za promet Sean Duffy je izrazil dvome glede vojaških usposabljanj in misij, ki se izvajajo ponoči brez ustreznih varnostnih ukrepov. Po njegovih besedah je uporaba očal za nočno opazovanje ob deveti uri zvečer, ko je bila še zadostna vidljivost, nesprejemljiva praksa. Poudaril je, da je treba preučiti varnostne postopke, da bi preprečili podobne nesreče v prihodnosti.
Portal24; Foto: Pixabay7Military_Material/fotografija je simbolna