Madžarska začenja gradnjo pristanišča v Trstu

ByAna Koren

25. februarja, 2025 , ,
V pristanišču [Foto: Pixabay/fotografija je simbolna]

Madžarska začenja gradnjo pristanišča v Trstu

V Trstu, ob Jadranskem morju, se je začela gradnja madžarskega pristanišča, je sporočil Levente Magyar, parlamentarni državni sekretar na madžarskem ministrstvu za zunanje zadeve in trgovino. Projekt, ki naj bi bil v celoti dokončan do leta 2028, bo Madžarski omogočil lasten pomorski izvoz in večjo neodvisnost pri trgovanju. Pristanišče bo zgrajeno na območju v severni Italiji, ki je v madžarski lasti, začetek gradnje pa vključuje izgradnjo obsežnega nasipa in 50.000 kubičnih metrov zemeljskih del.

V prvi fazi bo nastala 250-metrska obala, ki jo bodo kasneje podaljšali za dodatnih 400 metrov, s čimer bo Madžarska pridobila skupno 650 metrov obale na Jadranu. Poleg tega je za razvoj na voljo 30 hektarjev veliko območje, kjer bo zgrajen logistični center z vsemi potrebnimi objekti za pomorske dejavnosti. Kot poroča Hungary Today, je Madžarska že leta 2019 napovedala gradnjo pristanišča v Trstu, območje pa je pridobila za 31 milijonov evrov v okviru 60-letne koncesijske pogodbe. Za izvedbo projekta je madžarska vlada pooblastila podjetje Adria Port Zrt., ki je v stoodstotni državni lasti.

Skupna naložba naj bi dosegla 200 milijonov evrov, kar vključuje gradnjo terminala, logističnega centra in potrebno infrastrukturo do dokončanja leta 2028.

Plod uspešnega sodelovanja

Levente Magyar je poudaril, da je projekt plod uspešnega sodelovanja z italijansko vlado. Med drugim se je srečal z namestnikom ministra za infrastrukturo in promet Edoardom Rixijem, ki podpira prizadevanja za vzpostavitev pristanišča. To bo madžarskim izvoznikom in podjetjem omogočilo učinkovitejše delovanje na svetovnem trgu. Madžarska letno izvozi za približno 150 milijard evrov tovora, večina tega blaga pa Evropo zapusti po morskih poteh. “Država brez lastnega pristanišča je odvisna od drugih. To želimo spremeniti, saj Madžarska, kot 34. največji izvoznik na svetu, potrebuje neposredne povezave v globalne dobavne verige,” je dejal Magyar.

Državni sekretar je spomnil tudi na zgodovinski kontekst: po porazu v prvi svetovni vojni je Madžarska izgubila dostop do morja, ko so južnoslovanske čete leta 1918 zasedle Reko. Zdaj, več kot stoletje kasneje, se s tem projektom odpira novo poglavje. Pristanišče v Trstu naj bi prispevalo k ustvarjanju delovnih mest, krepitvi madžarskega izvoza in večji konkurenčnosti tamkajšnjih podjetij na svetovnem prizorišču.

Portal24; Foto: Pixabay