Za približno šest minut, devet, če štejemo še finale, se je dvorana Astor Hall v newyorški javni knjižnici spremenila v idiličen modni kotiček.

Marc Jacobs predstavi kolekcijo v 6 minutah

Konec junija, sredi hude vročine, je v newyorški javni knjižnici oblikovalec Marc Jacobs prvič razkril modnim poznavalcem svojo novo kolekcijo Jesen 2022.

Za približno šest minut, devet, če štejemo še finale, se je dvorana Astor Hall v newyorški javni knjižnici spremenila v idiličen modni kotiček. Točno ob 19.30 je Marc Jacobs razkril jesensko modno kolekcijo 2022. Do 19.36 se je pred eno samo vrsto stotih gostov vseh 42 modelov že sprehodilo po pisti . Ob 19.39 uri, puf, ničesar ni bilo več.

Povabljeni

Predstave se je udeležila večinoma le najpomembnejša newyorška modna elita. Grace Coddington, Anna Wintour, Mickey Boardman, Derek Blasberg skupaj z Jacobsovim možem, Char Defrancesco, Emily Ratajkowski in Charlotte Groeneveld.

Christine Quinn, ki je sedela v občinstvu, je bila oblečena v top brez naramnic in ujemajoče se gamaše. Oba kosa sta bila potiskana z logotipom Marca Jacobsa, ki se je navpično ponavljal v beli in črni barvi. Z istim vzorcem logotipa je bil oblepljen tudi celoten vlak, ki je prejšnji dan pripeljal do perona podzemne železnice na Lower East Sideu. Potem pa, puf, ničesar ni bilo več.

Prizorišče je bilo minimalistično. Brez pretiranega uličnega cirkusa. Brez čakanja na V.I.P. goste, ki na prizorišče pridejo 30 minut prepozno. Le nekaj minut manjšega pogovora, za tem je sledila revija. 

Modno dogajanje

Marc Jacobs je postregel nerazredčeno modno izkušnjo, med neskončno veličino sten knjižnice in ob zvokih partiture Philipa Glassa. Predstavo so združevali elementi vsakdanjega, modernega oblačenja. Pilingi, bele moške srajce, svetli rebrasti puloverji in jeans. Vse to so je bilo z lahkoto združeno s fantastičnimi gotskimi silhuetami.

Jeans jakne in maksi krila v izrazito igrivih barvah so bile nošene z vseh strani. Zvite in zavezane so ustvarile vtis živahnega kroglastega krila. Jacobs je ustvaril pretirane proporce dolgih oblek iz rožnatih bleščic in bombaža s pastelnim logotipom. Nato pa je prešel na prevelike, črno-bele usnjene delovne obleke.

Dodal je tudi suh, gotsko minimalističen bel steznik, ki so ga modeli nosili z dolgim črnim krojenim krilom. Vse skupaj je začinil z rožnato, vijolično in rebrasto pletenino ter bleščičasto puhlico. Ta je bila nabrana na ravnih brezrokavnih krilih. Skupaj se je vse povezal v klasične couture oblike.

V skladu s tradicionalno modo se je razstava končala z belo sijočo biserno srajco. Srajca se je na hrbtni strani spuščala čez dolgo, napeto krilo. Na vrhu je bila dramatična ruta in bele usnjene dolge rokavice. Vsi modeli so bili obuti v čevlje z visoko platformo Mary Janes v črni ali beli barvi.  Mnogi so nosili temne lasulje, obrite v neogotsko frizuro.

“Svoje odločitve delimo v nasprotju s stalno brutalnostjo in grdoto sveta onkraj naših izoliranih, a ne neprepustnih sten.” [Nietzsche]

Nietzschejev citat o umetnosti v soočenju z resnico je zaključil predstavo.

Marc Jacobs je za predstavitev kolekcije izbral ponedeljek zvečer konec junija. To je čas, ko je večina modnih oblikovalcev v Evropi, sredi tedna moške mode, ki se počasi preliva v pariške modne revije. Zdelo se je, kot da je izbrano občinstvo le ideja pravega. Celotno revijo so v živo predvajali tudi po vsem Jumbotronsu na Times Squareu.

Po predstavi so varnostniki poskrbeli, da so vsi hitro odšli iz dvorane Astor. Peščica novinarjev, ki je čakala v zaodrju, je upala, da bo o ustvarjalnih odločitvah Marca Jacobsa kaj slišala neposredno iz njegovih ust. A tudi to ni bilo mogoče. Tudi on je izginil.

Delovanje znamke

Paradoks majhnosti in velike mase ljudi, uprizorjen na predstavitvi kolekcije, je eden od načinov, ki v zadnjem času oblikuje Jacobsovo metodologijo. Intervju za Business of Fashion je naznanil zelo rožnato prihodnost, ki čaka znamko Marc Jacobs.

Po letih špekulacij o propadu blagovne znamke se nov optimizem skriva v preprostih izdelkih. Torbicah Tote in Snapshot ter obilici stvari z močnim logotipom, ki se zdijo v veliki meri ločene od omamne ustvarjalnosti Jacobsovih kolekcij.

Od prejšnje sezone naprej je kolekcija Marc Jacobsa na voljo samo pri Bergdorf Goodmanu. “Marc je eden izmed najbolj redkih talentov, ki jih imamo v ponudbi,” je povedala Linda Fargo, predstavnica trgovine. “Nočem reči, da je podcenjen, toda po mojem mnenju njegova raven inovativnosti premika modni kompas na enak način kot Miuccia Prada.”

Vir slik: 1,2 – The New York Times

Komentar: