Med električnimi avtomobili prevladujejo Tesle in Kitajci, Evropejci smo precej šibki
Med električnimi avtomobili prevladujejo Tesle in Kitajci, Evropejci smo precej šibki. Tisti, ki menijo, da je Evropa glede električne avtomobilske industrije šibka, imajo torej kar prav. Portal Motor1 je naredil pregled prodaje vseh električnih avtomobilov po svetu za leto 2022. Prišel je do precej pričakovanih rezultatov: v tem segmentu prevladujejo Tesla in kitajski proizvajalci, evropski proizvajalci so daleč za njimi.
Teslin model Y je na lestvici najbolje prodajanih električnih avtomobilov pred modelom 3, ki je prevladoval v prejšnjih letih, prevzel prvo mesto. Teslin SUV je našel več kot 747.000 novih kupcev, kar je 91 odstotkov več kot leto prej. Skoraj polovica modela Y (44 odstotkov) je bila prodana na Kitajskem (vključno s Hongkongom in Tajvanom). Prodaja v ZDA in Kanadi je predstavljala 34 odstotkov celotne prodaje. Teslin model Y je močno napredoval tudi v Evropi. Prodaja se je namreč povečala za kar 416 odstotkov.
Na drugo mesto se je uvrstil Tesla Model 3 z več kot 482.000 prodanimi avtomobili, od tega 47 odstotkov v ZDA in Kanadi, 28 odstotkov na Kitajskem (spet vključno s Hongkongom in Tajvanom) in 19 odstotkov v Evropi. Za razliko od modela Y je prodaja modela 3 padla za 3 odstotke, limuzine pa za 3 odstotke.
Wuling Hongguang Mini EV
Tretje mesto je zasedlo dokaj neznano vozilo Wuling Hongguang Mini EV, ki je v Evropi skoraj povsem neznano. Ta mikroavto je postal merilo za električne avtomobile na Kitajskem, največjem trgu električnih avtomobilov na svetu. Prodanih je bilo kar 443.400. Del priljubljenosti tega avtomobila je povezan z njegovo nizko ceno, pa tudi z dejstvom, da je postal idealna rešitev mobilnosti za številne potrošnike na Kitajskem.
Kitajski trend električnih mikroavtomobilov se je šele začel. Pričakuje se, da bo v prihodnjih letih dosegel tudi druge trge. Cenovno dostopni električni avtomobili bi lahko bili v prihodnjih letih edina izbira za marsikoga, ki išče poceni nov avto. Kitajska za razliko od Evrope poceni majhne električne avtomobile namreč že ima.
Hongguang je le eden od številnih kitajskih avtomobilov v prvih 10. BYD Dolphin, zanimiv mali avtomobil mestnega razreda, je bil prodan v 205.200 enotah, sledi mu BYD Yuan Plus, znan tudi kot BYD Atto 3, mali kitajski SUV s prodajo 180.600 enot. Edini evropski avtomobil v prvi deseterici je Volkswagen ID.4 na šestem mestu, od sedmega do desetega pa mu sledijo kitajski avtomobili.
Če pogledamo samo evropske avtomobile, je s 175.600 primerki prepričljivo vodilni Volkswagen ID.4. Sledi mu Volkswagen ID.3 s skoraj polovico manj prodanih (77.900), tretji pa je Fiat 500e s 67.400 primerki. V prvi deseterici so BMW iX3, Polestar 2, Škoda Enyaq, Dacia Spring, Peugeot 208, Mini in Volvo XC40. Ti modeli so zelo koncentrirani na lestvici s prodajo od 43.300 (Volvo) do 55.300 (BMW).
Dobro gre tudi korejskim električnim avtomobilom. Najbolje prodajan je Hyundai Ioniq 5 s 100.000 primerki, sledita mu Kia EV6 z 78.800 primerki in Hyundai Kona s 56.700 primerki.
vir Foto: Pixabay