Mercedes-Benz 450 SEL 6.9: Ikona, ki še vedno kraljuje cestam

https://media.mercedes-benz.com/article/507c440b-ff54-4093-9dac-a9df43990850Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 [Foto: Mercedes-Benz]

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9: Ikona, ki še vedno kraljuje cestam

Ko govorimo o avtomobilskih legendah, je Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 nedvomno na vrhu seznama. Letos mineva 50 let, odkar je ta vrhunska limuzina serije 116 osupnila svet s svojo kombinacijo surove moči, razkošja in tehnološke dovršenosti. Ob premieri maja 1975 v Le Hohwaldu v Alzaciji so mediji navdušeno poročali o njem kot o »najboljšem avtu na svetu« in »najhitrejši limuzini na svetu«. In kdo bi jim zameril? Z največjo hitrostjo 225 km/h in pospeškom od 0 do 100 km/h v samo 7,4 sekunde je bil 450 SEL 6.9 v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja prava zver, ki je tekmovala z najhitrejšimi športnimi avtomobili.

Danes, pol stoletja pozneje, ta ikona ostaja sinonim za prestiž in zmogljivost. Njegova vrednost na trgu starodobnikov skokovito raste, saj se povpraševanje po dobro ohranjenih primerkih ne zmanjšuje. »Povpraševanje na trgu starodobnih avtomobilov je dosledno visoko. Cenovni trendi v preteklih letih to odražajo: leta 2015 je Classic Data navedel povprečno ceno nekaj več kot 50.000 EUR za vozilo v odličnem stanju – danes, deset let pozneje, je že več kot 80.000 EUR. Izjemna vozila lahko zlahka dosežejo več kot 90.000 EUR,« pravi Patrik Gottwick, vodja prodaje in trženja pri Mercedes-Benz Heritage GmbH. A zakaj je ta avtomobil še danes tako zaželen? Odgovor leži v njegovi brezčasni zasnovi, tehnični dovršenosti in zgodovinskem pomenu.

Moč in razkošje: Formula za uspeh

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 je bil vrhunec modelne serije 116, ki je septembra 1972 uvedla ime razred S in leta 1974 osvojila nagrado »Avto leta« za model 450 SE. Kot najzmogljivejša različica je »šest in devet« privlačila poglede in osvajala srca tako navadnih kupcev kot slavnih osebnosti, vključno s prvaki Formule 1. »450 SEL 6.9 je takrat najvišja različica razreda S in je bila zato vedno zelo iskan. Tudi številne znane osebnosti imajo boljšega; zmogljivost in razkošje sta fascinantna kombinacija,« poudarja Gottwick.

Srce tega avtomobila je mogočni motor V8 M 100 E 69, ki izhaja iz legendarnega Mercedes-Benza 600 (W 100). Z izvrtino valjev, povečano na 107 milimetrov, in prostornino 6.834 kubičnih centimetrov je motor razvil 210 kW (286 KM) pri 4.250 vrt/min in impresivnih 550 Nm navora pri 3.000 vrt/min. Tristopenjski samodejni menjalnik, prilagojen za obvladovanje te moči, je zagotavljal gladko in suvereno vožnjo. A moč ni bila edina vrlina. Hidravlični mehanizem za kompenzacijo zračnosti ventilov in mazanje s suhim karterjem sta zmanjšala potrebo po vzdrževanju, medtem ko je hidropnevmatsko vzmetenje s hidravličnim nadzorom nivoja zagotavljalo neprekosljivo udobje.

Zunanjost je prav tako izžarevala avtoriteto: usmernik zraka v obliki polmeseca pod masko, široke pnevmatike 215/70 VR 14 in dvojni izpušni sistem z večjimi cevmi so jasno sporočali, da to ni običajna limuzina. Presenetljivo pa značilna kovana aluminijasta platišča Fuchs niso bila serijska, temveč so bila na voljo kot dodatna oprema za 1.554,00 DM.

Razkošje, ki presega čas

Notranjost modela 450 SEL 6.9 je bila prava razstava razkošja in tehnologije. Serijska oprema je vključevala klimatsko napravo, centralno zaklepanje, tempomat, električna stekla, sistem za čiščenje žarometov, velur oblazinjenje in varnostne pasove z vztrajnostnim navijanjem – vse to v času, ko so bile te funkcije pri večini avtomobilov redkost. Daljša medosna razdalja je zagotavljala izjemno prostornost zadnjih sedežev, kar je še dodatno poudarjalo udobje potnikov. Za tiste, ki so želeli še več, sta bila na voljo električno strešno okno za 987,90 DM ali izjemno redek avtotelefon Becker AT 160 S za vrtoglavih 13.542 DM.

Cena? Osnovni model 450 SEL 6.9 je januarja 1976 stal 69.930 DM, kar je bilo več kot dvakrat več od cene osnovnega modela 280 SEL z dolgo medosno razdaljo. A za tiste, ki so si lahko privoščili to mojstrovino, je bila cena upravičena. Avtomobil je ponujal nekaj, česar drugi preprosto niso mogli: edinstveno kombinacijo zmogljivosti, udobja in prestiža.

Starodobnik z dušo in prihodnostjo

Danes je 450 SEL 6.9 bolj kot kdaj koli cenjen med zbiratelji. Med letoma 1975 in 1980 je bilo izdelanih natanko 7.380 primerkov, kar še dodatno povečuje njegovo ekskluzivnost. Mercedes-Benz Classic Originale Parts zagotavlja obsežno zalogo rezervnih delov, od stikala za klimatsko napravo za 17,47 EUR do krmilnega mehanizma za 3.756,20 EUR, kar lastnikom omogoča, da svoje avtomobile ohranjajo v pristnem stanju. »Kot vedno velja pravilo: boljši avtomobil je skoraj vedno boljši nakup. V idealnem primeru bi morala obstajati preverljiva zgodovina vzdrževanja in popravil iz centra Mercedes-Benz Classic Center ali partnerja Mercedes-Benz ClassicPartner,« svetuje Gottwick.

Vzdrževanje teh vozil je presenetljivo enostavno, saj funkcije, kot je mazanje s suhim karterjem, podaljšajo intervale menjave olja na 15.000 kilometrov, hidropnevmatsko vzmetenje pa zagotavlja konstantno višino vožnje in udobje. Vse to prispeva k dejstvu, da je 450 SEL 6.9 še vedno privlačen ne le za zbiratelje, temveč tudi za tiste, ki želijo uživati v vožnji.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 ni le avtomobil – je izjava. Predstavlja dobo, ko so inženirji in oblikovalci stremeli k popolnosti brez kompromisov. Ob svoji 50. obletnici ostaja simbol avtomobilske odličnosti, ki navdihuje še danes. Če imate priložnost sesti za volan ali celo postati lastnik enega od teh redkih primerkov, ne oklevajte. Kot pravi Gottwick: »Kupci ne bi smeli oklevati, ko gre za dobra vozila.« In »šest in devet« je brez dvoma več kot le dobro vozilo – je legenda.

Miha D. Kovač

Portal24; Foto: