Mercedes razreda S motorje z notranjim izgorevanjem ohranja vse do leta 2030
[Autocar] – Mercedes-Benz se pripravlja na prihodnost električne mobilnosti, vendar to ne pomeni, da bo kmalu opustil motorje z notranjim izgorevanjem pri svoji luksuzni limuzini razreda S. Kljub prihodu popolnoma električnega sestrskega modela, Mercedes načrtuje, da bodo bencinski in dizelski motorji še naprej v ponudbi vsaj do konca desetletja.
Leta 2026 bo Mercedes preoblikoval trenutno generacijo razreda S (W223), kar pomeni, da bo ta model ohranjen vse do konca desetletja. Izvršni direktor Mercedes-Benza, Ola Källenius, je že spomladi razkril, da podjetje vlaga več kot običajno v prenovo tega modela z motorjem z notranjim izgorevanjem. To kaže na pomembno vlogo, ki jo bo ta model igral v prihodnjih letih, tudi ko se avtomobilska industrija pomika proti elektrifikaciji.
Električni razred S kot alternativa, ne kot zamenjava
Poleg prenove bencinskega razreda S bo Mercedes uvedel tudi električni model, ki bo temeljil na lastni arhitekturi, ločeni od različice z motorjem z notranjim izgorevanjem. Källenius je pojasnil, da ne nameravajo združiti obeh različic na isti platformi, saj bi to pomenilo kompromis pri prostornosti in udobju. Tradicionalisti in ljubitelji zmogljivih motorjev z notranjim izgorevanjem bodo tako še nekaj let lahko uživali v prestižnem modelu, ki ne bo izgubil svojega značaja.
Mercedes načrtuje, da bo bencinski razred S ostal v prodaji vsaj do poznih 2030-ih, kar je zanimiva odločitev glede na vse večje pritiske po prehodu na električna vozila. V primerjavi s konkurenco, kot je BMW, ki je svoje modele serije 7 in električne i7 zasnoval na enaki platformi, se Mercedes zavestno odloča za ločitev obeh različic. To bo sicer dražje za razvoj, a naj bi omogočilo boljše prilagajanje potrebam kupcev.
Konkurenca med BMW in Mercedesom
BMW je pri razvoju svoje serije 7 zavzel drugačno pot, saj uporablja isto platformo tako za bencinske kot tudi električne različice, kar zmanjšuje stroške proizvodnje. Mercedes pa vztraja pri ločitvi obeh različic in optimizaciji vsake posebej. Poleg tega Mercedes še naprej ponuja luksuzne modele z motorjem V12, kar ga postavlja med redke proizvajalce, ki še vedno vztrajajo pri tovrstni zmogljivosti, medtem ko so drugi proizvajalci, kot Bentley in Audi, že opustili dvanajstvaljnike.
Kljub cilju, da postane popolnoma električen do leta 2030, Mercedes prilagaja svoje načrte glede na tržne razmere. BMW pa ni postavil takšnih ciljev in namerava ohraniti bencinske modele tudi v prihodnje, saj se bo prilagajal željam kupcev. To pomeni, da bodo v naslednjem desetletju kupci luksuznih avtomobilov imeli več možnosti izbire med električnimi in bencinskimi modeli, kar po mnenju Källeniusa prinaša najboljše čase za kupce luksuznih avtomobilov.
Portal24; Foto: Mercedes-Benz/fotografija je simbolna