Microsoftova vizija: Vsak zaposleni bo vodil svojo AI ekipo
Tehnološki velikan Microsoft napoveduje korenite spremembe v svetu dela, kjer bodo zaposleni prevzeli vlogo šefov avtonomnih agentov umetne inteligence (AI). Podjetje uvaja koncept “mejnih podjetij”, organizacij, ki bodo temeljile na tesnem sodelovanju med človeškimi delavci in agenti AI. Ti agenti bodo izvajali različne naloge, od obdelave podatkov do upravljanja logističnih procesov, medtem ko bodo ljudje usmerjali njihovo delo in sprejemali ključne odločitve.
Jared Spataro, direktor pri Microsoftu, je v nedavni objavi na blogu poudaril, da bo vzpon šefov agentov zaznamoval novo dobo, piše The Guardian. »Vsak delavec bo moral razmišljati kot izvršni direktor zagonskega podjetja, ki ga poganja umetna inteligenca. Gradili bodo, delegirali in upravljali agente, da bi povečali njihov vpliv in obvladovali svojo kariero,« je zapisal. Microsoft pričakuje, da bo v naslednjih petih letih večina organizacij sprejela ta model, ki temelji na “inteligenci na zahtevo”.
Tri faze prehoda v dobo agentov AI
Microsoft predvideva, da se bo prehod v svet šefov AI odvijal v treh fazah. V prvi fazi bo vsak zaposleni dobil pomočnika AI, ki bo olajšal vsakodnevne naloge. V drugi fazi se bodo agenti AI pridružili ekipam kot “digitalni kolegi”, ki bodo prevzemali specifične naloge, kot so analiza podatkov ali priprava poročil. V zadnji fazi bodo ljudje določali navodila za agente, ki bodo samostojno izvajali celotne poslovne procese, medtem ko se bodo njihovi šefi vključevali le po potrebi.
Na primer, v dobavni verigi bi agenti AI lahko prevzeli upravljanje logistike od začetka do konca, medtem ko bi človeški vodje nadzirali sistem in skrbeli za odnose z dobavitelji. Ta pristop naj bi povečal učinkovitost in omogočil hitrejše ustvarjanje vrednosti, kar Microsoft opisuje kot ključno značilnost mejnih podjetij.
Vpliv na delo z znanjem in izzivi produktivnosti
Umetna inteligenca bo po Microsoftovem mnenju še posebej spremenila delo z znanjem, ki vključuje poklice, kot so znanstveniki, pravniki in akademiki. Podobno kot je razvoj programske opreme prešel od ročnega kodiranja do avtomatiziranih orodij, bo AI najprej nudila pomoč, nato pa prevzemala celotne naloge. Microsoftov izdelek Copilot Studio že omogoča uvajanje avtonomnih agentov, ki jih uporabljajo podjetja, kot je svetovalna družba McKinsey, za naloge, kot je organizacija sestankov s strankami.
Kljub optimizmu Microsoft poudarja, da umetna inteligenca prinaša tudi izzive. Podjetje trdi, da bo AI odpravila monotone in zahtevne naloge ter povečala produktivnost, kar bo merilo gospodarske učinkovitosti. Vendar pa strokovnjaki opozarjajo, da bi lahko hitra uvedba agentov AI povzročila izgubo delovnih mest. Mednarodni denarni sklad ocenjuje, da je 60 odstotkov delovnih mest v razvitih gospodarstvih, kot so ZDA in Združeno kraljestvo, izpostavljenih vplivom AI, polovica teh pa bi lahko bila negativno prizadeta.
Socialno-ekonomski vplivi in izguba znanja
Poleg gospodarskih izzivov obstajajo tudi širši družbeni pomisleki. Dr. Andrew Rogoyski z Univerze v Surreyu opozarja, da bi organizacije, ki uvajajo agente AI, lahko zmanjšale število zaposlenih, da bi dosegle nižje operativne stroške. »Nevarnost je, da z zamenjavo ljudi z umetno inteligenco izgubimo dragoceno znanje, ki ga ljudje prinašajo v podjetja,« je dejal. To znanje je ključno za inovacije, razvoj novih izdelkov in vzdrževanje odnosov s strankami ter dobavitelji.
Inštitut Tonyja Blaira ocenjuje, da bi lahko umetna inteligenca v Združenem kraljestvu izpodrinila do 3 milijone delovnih mest v zasebnem sektorju, čeprav dolgoročno pričakujejo, da bo tehnologija ustvarila tudi nova delovna mesta, kar bi zmanjšalo skupne izgube na nekaj sto tisoč. Mednarodno poročilo o varnosti AI, ki ga podpira vlada Združenega kraljestva, prav tako svari, da bi lahko visoko zmogljivi agenti AI povzročili obsežne spremembe na trgu dela.
Microsoft kljub tem izzivom ostaja optimističen in spodbuja organizacije, naj sprejmejo novo realnost, kjer bodo zaposleni delovali kot vodje agentov AI. Podjetje poudarja, da bo ključ do uspeha v sposobnosti prilagajanja in učenja novih veščin, ki bodo omogočile učinkovito upravljanje digitalnih sodelavcev.
Portal24; Foto: Pixabay/tungnguyen0905