Site icon Portal24

Ministrstvo za kulturo z vlaganji v Kulturni bazar: cilj je dostop do umetnosti za vse otroke

https://www.gov.si/novice/2025-08-07-nova-informacijska-platforma-e-kultura-bo-vzpostavljena-v-sodelovanju-s-kulturnimi-ustanovami/

Asta Vrečko [Foto: Anže Malovrh/STA/Gov.si]

Ministrstvo za kulturo je napovedalo dolgoročno nadgradnjo nacionalnega stičišča kulturno-umetnostne vzgoje Kulturni bazar, ki ga izvaja Cankarjev dom. Projekt bo trajal do septembra 2029 in bo po navedbah ministrstva pomenil pomemben korak k večji dostopnosti kulture za otroke in mlade.

„Do leta 2029 bomo zagotovili sredstva za nadaljnji razvoj Kulturnega bazarja,“ so zapisali na ministrstvu. V tem času se bo brezplačnih strokovnih usposabljanj udeležilo več kot 3.000 strokovnih delavcev iz področja vzgoje, izobraževanja in kulture.

Ministrica za kulturo Asta Vrečko je ob predstavitvi projekta poudarila pomen vključevanja otrok v kulturno-umetniške vsebine že od zgodnjih let. „Če se otroci že od malih nog udeležujejo lutkovnih predstav, obiskujejo razstave v muzejih in berejo knjige, obstaja večja verjetnost, da bo umetnost ostala del njihovega življenja tudi v odraslosti,“ je dejala.

Ob tem je dodala, da si ministrstvo prizadeva, da bi kultura dosegla vse otroke. „Zato veliko vlagamo v razvoj kulturno-umetnostne vzgoje. Naš cilj je, da imajo prav vsi otroci dostop do kakovostnih kulturnih vsebin,“ je še poudarila ministrica.

Kulturni bazar bo v prihodnjih letih pridobil tudi tehnične nadgradnje. Med drugim bo razširjen spletni portal, ki bo ponujal e-katalog kulturno-umetnostne ponudbe iz vse Slovenije.

„Vzpostavili bomo sodobno informacijsko okolje,“ so pojasnili na ministrstvu. To bo omogočalo boljše sodelovanje deležnikov in lažji dostop do aktualnih informacij o kulturnih dogodkih za mlade. Poleg učiteljev in vzgojiteljev bodo brezplačna usposabljanja dostopna tudi študentom.

Projekt v vrednosti skoraj pol milijona evrov

Projekt Kulturni bazar je ocenjen na 435.600 evrov. Sredstva prihajajo iz Evropskega socialnega sklada plus in proračuna Republike Slovenije. Potekal bo vse do septembra 2029.

Na ministrstvu so izpostavili, da bo projekt „prispeval k prepoznavnosti kulturno-umetnostne vzgoje v strokovni in širši javnosti“. Namenjen je tudi staršem, ki želijo otrokom približati kakovostne vsebine in jim zagotoviti ustvarjalno preživljanje prostega časa.

Kulturni bazar povezuje kulturne ustanove, umetnike, vzgojno-izobraževalne zavode in lokalne skupnosti. Cilj je, da se ustvari celovita nacionalna mreža, ki bo omogočila trajnejše sodelovanje.

„Z razvojem mreže, s predstavitvijo kakovostne ponudbe ter z bogatim naborom usposabljanj bomo prispevali k večji dostopnosti kulturno-umetnostne vzgoje,“ so navedli na ministrstvu. Pri tem želijo spodbuditi ustvarjalnost in vključenost v kulturno življenje vseh generacij.

Resolucija o nacionalnem programu za kulturo

Projekt je umeščen v širši okvir Resolucije o nacionalnem programu za kulturo 2024–2031. Dokument kulturno-umetnostni vzgoji pripisuje osrednjo vlogo pri razvoju ustvarjalnosti, kritičnega mišljenja in medkulturnega dialoga.

„Na ministrstvu si prizadevamo za celovit razvoj tega področja,“ so dodali. Ukrepi vključujejo tudi razvojne pisarne kulturno-umetnostne vzgoje ter projekte, ki bodo povezovali šole in kulturne ustanove.

Posebna pozornost bo namenjena regijskim mrežam kulturno-umetnostne vzgoje. Z nacionalnim projektom bodo podprli vzpostavitev petih regijskih mrež, kar bo omogočilo boljše povezovanje na lokalni ravni.

Po podatkih ministrstva bo na ta način več kot 8.000 učencem in dijakom omogočena večdnevna kulturno-vzgojna izkušnja. „S tem želimo mladim omogočiti neposreden stik s kulturo in umetnostjo,“ so pojasnili.

Novi razpisi za kulturno-umetnostne projekte

V prihodnjih mesecih bo ministrstvo objavilo razpis za razvoj nacionalnih in inovativnih projektov na področju filma, glasbenih umetnosti, uprizoritvenih in vizualnih umetnosti.

„Poseben ukrep bo namenjen razvoju projektov na področju sodobnega plesa,“ so napovedali. Obenem pa se bo nadaljevalo sofinanciranje iz kohezijskih sredstev, namenjenih povezovanju šol in kulturnih ustanov.

Kulturni bazar s spremljevalnimi dejavnostmi nagovarja tudi otroke in mladino. Hkrati projekt vključuje starše, ki imajo pomembno vlogo pri tem, da otrokom približajo umetnost.

„Staršem želimo ponuditi kakovostne vsebine, s katerimi bodo lahko otroke spodbudili k ustvarjalnemu preživljanju prostega časa,“ so poudarili na ministrstvu.

Po besedah ministrice Vrečko je cilj jasen: „Želimo, da umetnost in kultura postaneta del vsakdanjega življenja mladih. To je naložba v prihodnost naše družbe.“

Miha D. Kovač

Foto: Anže Malovrh/STA/Gov.si

Exit mobile version