Na avtomobilskem salonu IAA prevladujejo Tesla in kitajske znamke!
V Münchnu poteka avtomobilski salon IAA. Letos so v ospredju Tesla in nove znamke električnih vozil iz Kitajske. To pomeni odmik od običajnega zanimanja za Mercedesove motorje ali premiero novih porschejev. Tradicionalni evropski proizvajalci avtomobilov se torej spopadajo s hudo konkurenco.
Tesla naj bi pod vodstvom Elona Muska predstavila nadgrajeni model 3. Hkrati namerava BYD, najpomembnejši proizvajalec električnih vozil iz Shenzhena na Kitajskem, na IAA predstaviti paleto šestih modelov.
Organizatorji razkrivajo, da je 41 % razstavljavcev azijskih podjetij, vključno z velikimi proizvajalci baterij, kot sta LG in Samsung iz Južne Koreje. Število kitajskih podjetij, ki sodelujejo na evropskem trgu, se je od leta 2021 več kot podvojilo. Med njimi so tudi pionirji baterijske tehnologije z ambicioznimi cilji.
Sigrid de Vries, glavna evropska predstavnica za avtomobile v združenju ACEA, je opozorila, da “Kitajska pozorno opazuje evropski trg in potencialno preoblikuje njegovo industrijsko pokrajino”. Kitajska avtomobilska industrija, ki jo podpirajo vladna sredstva in ambicije, trenutno predstavlja izziv za prevladujoči evropski avtomobilski trg.
Vendar pa to ni posledica pomanjkanja prizadevanj domačih blagovnih znamk.
BMW bo v Münchnu predstavil konceptno vozilo Vision Neue Klasse. Tudi Volkswagen in Mercedes bosta predstavila nove modele električnih vozil. Vendar bo večina teh vozil naslednje generacije v množični proizvodnji šele pozneje v desetletju, kar daje konkurentom prednost.
V skladu z analitičnim poročilom banke UBS, objavljenim pred sejmom v Münchnu, sta Tesla in BYD trenutno vodilna na področju električnih vozil. Na podlagi znanstvene raziskave lahko kitajski proizvajalci obvladujejo skoraj dve tretjini svetovne avtomobilske industrije. Njihova glavna pozornost je usmerjena v Evropo. Ta velika regija ima dobro opredeljene strategije za električna vozila.
Kitajske blagovne znamke električnih avtomobilov se uveljavljajo na evropskem trgu
To je v skladu s prevladujočim položajem Kitajske v sektorju baterij in vse večjo prisotnostjo na evropskem avtomobilskem trgu. Kitajske blagovne znamke so od pariškega avtomobilskega salona leta 2022 v bogatih evropskih regijah že močno prisotne, ta vpliv pa se hitro širi.”
Nedavni podatki podjetja Schmidt Automotive Research kažejo, da je bilo skoraj vsako deseto novo električno vozilo, prodano v zahodni Evropi julija, kitajske znamke. Poleg tega se pojavljajo govorice, da kitajska podjetja razmišljajo o vzpostavitvi lokalnih proizvodnih obratov.
Avtomobilski analitik Matthias Schmidt je poudaril pomen tega razvoja: “Če dogodek v Parizu ni bil zaskrbljujoč, je München zagotovo zaskrbljujoč.”
Tesla je s svojima modeloma Y in 3 trenutno v ospredju prodaje električnih vozil v Evropi. Vendar pa je proizvodnja električnega vozila pod 30.000 dolarjev še vedno nedosegljiva. Glede na primerjavo stroškov, ki jo je opravila banka UBS, je zelo malo verjetno, da bi tradicionalni proizvajalci avtomobilov lahko konkurirali kitajskim modelom, tudi če so proizvedeni v EU. To je posledica prednosti, ki jih imajo kitajska podjetja, kot je BYD, pri pridobivanju baterij in delov.
Prihajajoči pečat SUV družbe BYD bo okrepil prisotnost na evropskem trgu… več na Biznis24
Foto: Tesla Portal24