Najboljše štiri diete in dve, ki se jima izognite

Če je vaša novoletna želja spremeniti prehrano in jesti bolj zdravo, ste na pravem mestu. Imamo štiri najboljše diete za leto 2023. 

Ne glede na to, ali želite shujšati, izboljšati svoje zdravje ali samo sprejeti bolj zdrave prehranjevalne navade, vam bodo te novoletne diete pomagale doseči vaše cilje.

Načrt zdravega prehranjevanja mora predvsem delovati za vas in vaš življenjski slog. Večina diet ne deluje, ker se osredotočajo na omejevanje. Namesto da izločite določena živila ali cele skupine živil, kar lahko pomeni, da izgubite ključna hranila, ki jih vaše telo potrebuje za delovanje.

Osredotočite se na zapolnitev obrokov s hranilno bogato hrano, ki bo vas hranijo in vodijo k zdravim življenjskim navadam.

Sredozemska prehrana

Sredozemska dieta daje poudarek raznolikemu svežemu sadju in zelenjavi, ki telo naravno nahranita z veliko antioksidanti, vitamini in minerali.

V ospredju so zdrave maščobe iz virov, kot sta olivno olje in avokado. Po besedah ​​nutricionistov boste lahko uživali tudi v obilici mastnih rib, bogatih z beljakovinami, skupaj s polnozrnatimi žiti in bogatimi stročnicami, oreščki in semeni, ki zagotavljajo več vlaknin in rastlinskih beljakovin.

DASH dieta

Ta dieta se osredotoča na izločanje nasičenih in transmaščob, ki jih najdemo predvsem v polnomastnih mlečnih izdelkih in številnih ocvrtih ali pakiranih živilih, ter holesterola.

DASH dieta omejuje rdeče meso, natrij in dodane sladkorje iz s sladkorjem sladkanih pijač ali sladic. Prav tako spodbuja omejevanje vnosa alkohola.

Namesto tega vključuje uživanje nemastnih mlečnih izdelkov. Slednji zagotavljajo beljakovine in pomembne vitamine in minerale brez preobremenitve z nasičenimi maščobami. Dieta vključuje veliko sadja in zelenjave, vitaminov in antioksidantov, ki podpirajo zdrav krvni tlak, raven holesterola in sladkorja v krvi, ter oreščkov.

Dieta DASH je že dolgo ena najbolj priljubljenih diet, pomaga pa predvsem pri zniževanju krvnega tlaka.

UMNA dieta

Zasnovali so jo raziskovalci z Univerze RUSH, ene vodilnih v raziskavah Alzheimerjeve bolezni. Dieta je način prehranjevanja, ki je kombinacija mediteranske in DASH diete.

Ta dieta je bogata s posebnimi vitamini in antioksidanti, ki podpirajo zdravje možganov. Študije kažejo, da lahko pomaga ohranjati kognitivne funkcije in zmanjšati tveganje za demenco.

Medtem, ko se boste osredotočali na živila, ki so namenjena ohranjanju zdravja možganov, boste omejili tista, ki zanje niso zelo dobra, kot so maslo ali margarina, rdeče meso, polnomastni sir, sladkarije in ocvrta hrana.

Ta dieta vključuje predvsem povečan vnos zelenjave, predvsem zelene listnate zelenjave, sadja, oreščkov, celih zrn, rib, perutnine in oljčnega olja.

Fleksitarna dieta

Strokovnjaki za zdravje in prehrano pravijo, da je pomembno jesti čim več rastlin, in če ste novi na rastlinski prehrani in niste prepričani, kje začeti, je ta dieta za vas. 

Fleksitarijanski način prehranjevanja je kot nalašč za posameznike, ki želijo preizkusiti rastlinsko prehrano, a se niso pripravljeni popolnoma posvetiti povsem veganskemu ali vegetarijanskemu načinu življenja.

To je odličen prvi korak pri izkoriščanju prednosti, ki jih prinaša vključitev več rastlin v vaš prehranski repertoar.

Pri tej dieti je poudarek na veliko svežega sadja in zelenjave, polnozrnate žitarice ali testenine rastlinskega izvora in riž, rastlinske vire beljakovin, ki prihajajo iz narave, zdrave maščobe iz olivnega ali avokadovega olja ter oreščke in semena.

Nordijska dieta

Nordijska dieta se osredotoča na tradicionalne prehranjevalne navade posameznikov v nordijskih državah, vključno z Dansko, Norveško, Švedsko, Finsko, Grenlandijo in Islandijo.

Pomeni dajanje prednosti ekološkim živilom, kadar koli je to mogoče, izbiranje sezonskih izdelkov, zmanjšanje količine mesa in izogibanje umetnim dodatkom.

Zelo je podobna sredozemski prehrani, ena od razlik pa je, da olivno olje ni nujno glavni vir olja ali maščob. Pri nordijski dieti se uporablja kakovostno olje oljne ogrščice, ki vsebuje malo nasičenih maščob in veliko zdravih enkrat nenasičenih maščob in omega-3 maščobnih kislin.

Izogibati bi se morali tem dietam

Poleg teh zdravih diet obstajajo tudi tiste, ki se jim je po mnenju strokovnjakov v novem letu najbolje izogniti, to sta keto dieta in paleo dieta.

Zahvaljujoč številnim znanim zvezdnicam, kot sta Kourtney Kardashian in Halle Berry, ki prisegajo nanjo, je keto dieta postala zelo priljubljena. 

“Morda boste sprva začeli izgubljati težo, vendar je dieta izjemno restriktivna in nevzdržna,” pravi Toby Amidor, strokovnjak za prehrano in avtor najbolj prodajane kuharske knjige Wall Street Journal. Poleg tega ste lahko zaprti zaradi pomanjkanja celih zrn, sadja in zelenjave.

Glede paleo diete je mnenje strokovnjakov podobno. Igralka Jessica Biel je denimo velika oboževalka paleo diete.

Tudi ta dieta prepoveduje številne skupine živil, vključno z mlečnimi izdelki, stročnicami, žiti, krompirjem in drugimi ogljikovimi hidrati. 

Mnogi ljudje so bili uspešni po tem prehranskem načrtu, vendar izločitev številnih skupin živil izloči tudi številna pomembna hranila, kar lahko vodi do škodljivih stranskih učinkov, zlasti pri ljudeh, ki ta hranila potrebujejo za vsakodnevno delovanje.

Vir Foto: Pexels

By A.K.

One thought on “Najboljše štiri diete in dve, ki se jima izognite”

Komentar: