Najmočnejši BMW v zgodovini ima neverjetnih 748 KM

ByAna Koren

13. aprila, 2023

Najmočnejši BMW v zgodovini ima neverjetnih 748 KM

748 KM in 1000 Nm, to je največ, kar je na voljo za najmočnejši serijski BMW v zgodovini. Proizvodnja se začne avgusta letos, kar pomeni, da bodo prvi primerki kaj kmalu na cestah. 
Kdor se je bal, da bo Label Red popolnoma električen, si je zdaj lahko oddahnil. Zgodba je znana, nosilec pa je V8 z največ 585 KM. Ostalo do omenjene največje moči poskrbi elektromotor.

Razlika v navoru je v primerjavi s ‘standardnim’ XM še bolj opazna. Plus je kar 200 Nm, torej je vozniku na voljo največ 1000 Nm, medtem ko se V8 vrti s 5600 vrtljaji. Iz navedenih podatkov je razvidno, da elektromotor zmore do 197 KM in 280 Nm. 

M serija ni povečala le moči, ampak je za BMW-jev super-SUV poskrbel za številne modifikacije, vključno z vgradnjo močnejše ročične gredi in modifikacijami osemstopenjskega menjalnika. Pri tem je poudarek na odzivni krivulji podajanja moči. 

Hitrost

Največja hitrost je omejena na 250 km/h, z opcijskim paketom M Drivers pa naraste na 290 km/h. Do 100 km/h doseže v 3,8 sekunde. Po drugi strani pa lahko XM skoraj neslišno vozi na elektriko do 140 km/h z dosegom od 78 do 83 km po WLTP. Pri BMW-ju ni nič ‘normalnega’, niti koncept tihe vožnje. Za elektriko namreč ponuja “IconicSounds Electric” avtorja Hansa Zimmerja, kako bo izbere voznik.

Uradni podatki o porabi govorijo o porabi bencina 1,7 l/100 km in porabi električne energije kar 34,5 kWh/100 km. Zato ne sme presenečati, da ima baterija enako kapaciteto kot pri manjših električnih avtomobilih – 25,7 kWh. Polni se na polnilnici z močjo do 7,4 kWh, od 0 do 100 odstotkov pa traja 4,25 ure.

Kar zadeva dizajn, ni nič novega, če sklepamo, da bo vzbudil veliko zanimanja. Konec koncev, tako kot vsak XM. Ta različica je morda še bolj prijetna za oko. Gre do skrajnosti in poleg posebne kovinsko črne barve prinaša rdeče detajle, ki je le eden izmed 50 odtenkov, ki so na voljo. Notranjost je narejena po istem receptu.

Če se sprašujete, koliko stane ta super-SUV, je odgovor 203.000 evrov. In kmalu bo razprodan in sicer iz čisto preprostega razloga, ker bo BMW ponudil le 500 primerkov. 

Hkrati je BMW napovedal tudi šibkejšo različico 50e, ki naj bi padla za dva valja in za vsaj 200 KM.

vir Foto: BMW