Najslabša hrana za večerjo, ki upočasni presnovo

ByAna Koren

11. aprila, 2023

Najslabša hrana za večerjo, ki upočasni presnovo

Pomembno je, kaj si privoščimo za večerjo. Vemo, da obstaja določena hrana, ki je ne bi smeli jesti zjutraj, a mnogi ne upoštevajo, kakšen vpliv ima večerja na naše telo. Nekatere vrste hrane upočasnijo metabolizem in povečajo inzulinsko odpornost.

Zdravnica Andrea Maxim in dietetičarka Trista Best pravita, da so testenine in ocvrt piščanec najslabša hrana za uživanje zvečer. Zakaj?

Testenine

Maxim opozarja, da lahko testenine upočasnijo presnovo in otežijo proces hujšanja.

Pojasnila je: “Testenine na osnovi pšenice bodo zvišale raven inzulina in povzročile vnetje. Pšenica v testeninah je naravno vnetljiva in telo je ne prebavi dobro. Vnetje vodi do napihnjenosti, kar lahko povzroči zastajanje vode. Gostota ogljikovih hidratov poveča inzulin, kar zviša krvni sladkor in povzroči več kopičenja maščobe.”

Zato se raje izogibajmo testeninam na osnovi pšenice in se odločajmo za bolj zdrave različice. Čičerikine testenine so zdrava alternativa, saj imajo več vlaknin, beljakovin in zdravega škroba. Prav tako so brez glutena in vsebujejo veliko manj ogljikovih hidratov.

Ocvrt piščanec

Drug priljubljen večerni obrok, ki lahko upočasni metabolizem in poveča odpornost proti insulinu, je ocvrt piščanec.

Dr. Best pravi: “Ocvrt piščanec je lahko vnetljiv, ker je pripravljen z velikimi količinami nezdravih maščob in predelanih sestavin. Ena najbolj škodljivih sestavin je olje, ki se uporablja za cvrtje. Ko je piščanec globoko ocvrt v olju, se absorbira in toplota lahko povzroči nastajanje škodljivih spojin, ki so povezane s kroničnimi boleznimi srca in rakom.”

Za pripravo ocvrtega piščanca moramo meso povaljati v moki in drobtinah, ki so pogosto narejene iz rafiniranih žit.

Poudarila je: “Ti rafinirani ogljikovi hidrati, podobni tistim, ki jih najdemo v testeninah, so skoraj brez vseh vlaknin in hranil. Zato ne zagotavljajo skoraj nobene hranilne vrednosti, so pa polni kalorij. Rafinirani ogljikovi hidrati lahko povzročijo tudi hitre skoke ravni sladkorja v krvi. To lahko prispevajo k vnetjem in inzulinski rezistenci, ki sta dejavnika tveganja za kronične bolezni.”

Princesa.si Foto: Pexels