Največji proizvajalec oljčnega olja pravi, da je industrija v resnih težavah

Foto: Pixabay

Največji proizvajalec oljčnega olja pravi, da je industrija v resnih težavah

V času enega izmed najbolj zahtevnih obdobij za industrijo oljčnega olja je španski Deoleo, največji svetovni proizvajalec oljčnega olja, opozoril na potrebo po “globoki preobrazbi”. Podjetje, ki stoji za priljubljenimi blagovnimi znamkami, kot sta Bertolli in Carbonell, se sooča z vplivi podnebnih sprememb, strmoglavljenjem cen, visokimi obrestnimi merami in močno inflacijo, ki so skupaj ustvarili popolno nevihto za celotno vrednostno verigo oljčnega olja.

V zadnjih dveh letih je Španija, ki predstavlja več kot 40 odstotkov svetovne proizvodnje oljčnega olja, doživela ekstremne vročinske valove, ki so zmanjšali pridelek oljk in povzročili rekordne cene olja. Miguel Angel Guzman, vodja prodaje pri Deoleo, je po elektronski pošti za CNBC pojasnil, da so “je močna inflacija skupaj z visokimi obrestnimi merami in neugodnimi napovedmi letine oljčnega olja privedla do precejšnjega zvišanja cen”.

Januarja so cene ekstra deviškega oljčnega olja v španski Andaluziji dosegle rekordnih 9,2 evra za kilogram. Kljub nekoliko nižjim cenam v aprilu, ko so se cene gibale okoli 7,8 evra po kilogramu, ostaja industrija pod pritiskom nestanovitnih tržnih razmer.

Klic k strateškim spremembam

Deoleo trdi, da je trenutna situacija sicer ciklična, vendar izpostavlja potrebo po strateških spremembah znotraj industrije. “Sektor oljčnega olja mora prevzeti vajeti,” pravi Guzman. “Vsi akterji, ki so del tega, se morajo preoblikovati, če želimo zmanjšati nestanovitnost cen in povečati predvidljivost.” To vključuje zavezanost trajnosti, inovativnosti in kakovosti, s poudarkom na potrošniku. Svetovna ponudba oljčnega olja prihaja predvsem iz Sredozemlja, z Južnoevropskimi državami, kot so Španija, Italija in Grčija, na čelu. Podnebne spremembe so oljke naredile pretirano občutljive. Visoke temperature in suša v kritičnih fazah razvoja oljčnih sadežev pa so privedle do hudega pomanjkanja.

Glede prihodnosti oljčnega olja Guzman izpostavlja, da bo ključno preprečiti, da bi zunanji dejavniki tako odločilno vplivali na ceno izdelka. “Pred nami so še meseci, dokler ne bomo vedeli o možnih količinah letine 2024/2025 in do tega trenutka bodo ta gibanja točna in cene bodo še naprej nestanovitne,” pravi Guzman.

[Vir: CNBC]; Portal24; Foto: Pixabay