Napredne strategije vplivanja: Ustvarjanje pozitivnega vpliva

Foto: Freepik

Napredne strategije vplivanja: Ustvarjanje pozitivnega vpliva

Vpliv je univerzalno prizadevanje in potreba, vendar se njegovo doseganje zelo razlikuje. Vpliv je običajno povezan z manipulativnimi strategijami, kot je ustvarjanje pomanjkanja ali uporaba družbene potrditve z odobritvijo slavnih osebnosti. Čeprav so te metode učinkovite, so po svoji naravi neiskrene in so bile kritizirane zaradi svojih etičnih posledic.

Vendar pa ni nujno, da vpliv izhaja iz manipulacije. Večina ljudi raje vpliva s sodelovalnimi sredstvi. Družbena harmonija in vzajemne koristi pogosto prinesejo bolj pozitivne rezultate kot sebične koristi. To načelo je utelešeno v šestih korakih vplivanja, nizu strategij, ki spodbujajo prosocialno vedenje, potrjujejo potrebe drugih in prispevajo k psihološkemu ugodju.

Vizualnost

Prva strategija, vizualni vpliv, priznava globok vpliv vizualnih dražljajev, od starodavnih jamskih poslikav do sodobnih umetniških izrazov. Ne gre le za lepoto v umetnosti ali naravi, temveč tudi za to, kako se posamezniki predstavljajo. Obleka pilotov po vsem svetu je na primer oblikovana tako, da vizualno sporoča usposobljenost in strokovnost. Osebna urejenost, obleka in vedenje imajo ključno vlogo pri ustvarjanju trajnega prvega vtisa.

Vpliv glasu

Glasovni vpliv je druga strategija. Že od otroštva na nas močno vplivajo ton, tempo in toplina glasu. Pomirjujoč ton lahko pomiri tesnobo, vesel ton pa izraža veselje in ljubezen. Nasprotno pa lahko glas izraža tudi negativna čustva, kot sta sarkazem ali nezaupanje. Zato je obvladovanje glasovnega izražanja ključnega pomena za pozitivno vplivanje na druge.

Verbalni vpliv

Tretja strategija, Verbalno vplivanje, poudarja moč besed. Besede lahko navdihujejo, izobražujejo in prinašajo spremembe, kot je razvidno iz govorov Martina Luthra Kinga mlajšega in Nelsona Mandele. Lahko pa tudi zavajajo ali odvračajo. Zato so izbira, čas in izrekanje besed ključnega pomena za učinkovito vplivanje na druge.

Valenca

Valenca v družboslovju označuje čustveno vrednost dražljaja, ki vključuje tako njegove prijetne kot neprijetne vidike. Podobna je spektru, ki sega od nezadovoljstva do veselja. Valenca ne odraža le neposrednih čustev, temveč tudi dolgotrajen vpliv interakcij, ki oblikuje naš vpliv na druge.

Ljudje pogosto podcenjujejo pomen valence pri vplivanju. Je ključnega pomena; naša sposobnost vzbujanja čustev in vzpostavljanja zaupanja močno vpliva na naš vpliv. Valenca vodi do družbenega obrezovanja; harmonične interakcije spodbujajo močnejše in trajnejše odnose. S staranjem se naš krog morda krči, vendar se kakovostno bogati. Pozitivna valenca spodbuja druge k sodelovanju, zaupanju in cenjenju naše prisotnosti, kar podpira pravo bistvo vpliva.

Raznolikost… več na Govorica telesa.

Portal24; Foto: Freepik