NASA razvija letalo, s katerim bi za pot med New Yorkom in Londonom potrebovali le uro in pol
NASA je napovedala ambiciozen projekt, ki bi lahko popotnikom med New Yorkom in Londonom omogočil hitrejše potovanje. Ameriška vesoljska agencija je ta teden razkrila svoje načrte za razvoj novega nadzvočnega potniškega zračnega prometa, ki bi presegel hitrosti, dosežene s klasičnimi potniškimi letali.
V skladu s predstavitvijo NASA bo novo plovilo sposobno doseči hitrosti med 2 in 4 Machi, kar je približno 2450 do 4900 kilometrov na uro. To bi bilo dvakrat hitreje od vojaškega lovskega letala F/A-18, ki leti pri Machih 1.8.
Projekt se trenutno nahaja v zgodnji raziskovalni fazi. NASA pri tem sodeluje s priznanimi podjetji, kot so Boeing, Rolls-Royce in drugi, za razvoj koncepta novega letala in izdelavo “tehnološkega zemljevida”. Kot navdih za nov projekt služi nedavno dokončano tiho nadzvočno testno letalo X-59, ki je bilo zasnovano za zmanjšanje hrupa lastnih zvočnih udarcev. Prvi testni polet X-59 je napovedan za letošnje leto.
Čeprav so začetne študije obetavne, je treba upoštevati, da je projekt še vedno v raziskovalni fazi. Tiskovni predstavnik agencije Rob Margetta je za DailyMail pojasnil, da NASA trenutno ne razvija konkretnega vesoljskega plovila za to namembnost.
Do štirikrat hitreje
Če bi se projekt izkazal za uspešen, bi lahko poleti med New Yorkom in Londonom trajali do štirikrat hitreje, kot je trenutno mogoče. To je približno uro in pol. NASA prepoznava tudi potencialne potniške trge na več kot 50 uveljavljenih progah, ki povezujejo različna mesta. Poudarek bo sprva na čezoceanskih poletih, s čimer bi se zmanjšale regulativne ovire.
Eden od ključnih izzivov, s katerim se projekt sooča, je hrup med vzletom in pristankom. Vodja projekta za hiperzvočno tehnologijo, Mary Jo Long-Davis, napoveduje, da se bodo dve 12-mesečni pogodbi osredotočili na zmanjšanje hrupa, ki ga povzročajo nadzvočni poleti nad zemljo.
Poleg hrupa so tudi okoljski dejavniki ključnega pomena za projekt. Mnoge države, vključno s Združenimi državami, prepovedujejo nadzvočne lete nad zemljo zaradi onesnaženja s hrupom in drugih težav. Long-Davis poudarja, da je treba pri načrtovanju projekta upoštevati tudi varnost, učinkovitost ter ekonomske in socialne razloge.
vir Foto: Wikimedia Eduard Marmet (fotografija je simbolna)