Nasilje v šolah: Protokoli in navodila niso dovolj
Nasilje v šolah: Protokoli in navodila niso dovolj. Predstavniki ministrstva za vzgojo in izobraževanje so na tragične dogodke v Srbiji odzvali že v petek. S predstavniki policije so se sestali, s skupnim ciljem zagotavljanja občutka varnosti v slovenskih šolah. “Na njihovo pobudo smo se tudi dogovorili za to, da bi bila začasno v okolici šol zagotovljena povečana policijska navzočnost in da se v teh dneh predstavniki policije tudi sestajajo z ravnatelji za morebitne nasvete ali pogovori o možnosti zgodnjega odkrivanja tveganj za pojave morebitnega nasilja,” je na novinarski konferenci dejal minister za vzgojo in izobraževanje Darjo Felda.
Minister je poudaril: “Jasno je, da so na slovenskih šolah vse oblike nasilja strogo prepovedane in imamo do njih ničelno toleranco. Naša prva in osnovna naloga namreč je, da otrokom, mladostnikom in zaposlenim zagotavljamo varno in spodbudno učno okolje. Naj poudarim, da ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ves čas sodeluje z vsemi institucijami, ki delujejo na področju zgodnjega odkrivanja in preprečevanja nasilja v šolskem prostoru in tudi zunaj njega. Ni šole v Sloveniji, ki ne bi vsaj v delu naslavljala tudi preventive in zgodnjega obravnavanja nasilja.”
Ne spreglejte
V slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu je predpisan in v večini primerov dobro delujoč protokol ob zaznavi in obravnavi medvrstniškega nasilja, je dejal minister.
Minister Felda je pojasnil: “V protokolu so zelo konkretne usmeritve in nasveti, kako preprečevati oz. se soočati z najrazličnejšimi oblikami nasilja v šolah.” Minister je izpostavil pomen dobre povezanosti šol institucijami lokalnega okolja, zlasti centri za socialno delo, Policijo, centri za duševno zdravje ter seveda starši in skrbniki.
“Protokol in konkretna navodila seveda niso vedno dovolj, ker je v vsakem posameznem primeren ključen tudi človeški faktor, torej pripravljenost odzivanja posameznega pedagoga, ki je postavljen pred konkreten primer pojava ali grožnje nasilja. Pri posameznih incidentih se včasih tudi najbolj vešči učitelji znajdejo v nekem nezavidljivem položaju, ko je potrebno hitro in odločno reagirati,” je poudaril minister. Po besedah Felde so na ministrstvu v neprestanem dialogu z ravnatelji, ki opozarjajo tudi na omejeno strokovno avtonomijo učiteljev. Napovedal je, da se zato glede tega odpira razprava za spremembo nekaterih predpisov.
Dodatna krepitev svetovalnih služb ter dan kulture nenasilja in strpnosti
Felda je dejal, da se je med epidemijo covida-19 in po njej povečalo število stisk v šolah. Prav tako se je povečalo tudi število svetovalnih delavcev. “To se je izkazalo za izredno koristno izboljšavo v šolah, zato bomo v jeseni to nadaljevali,” je napovedal minister. Šole, ki imajo povečano število svetovalnih delavcev, bolje soočajo s stiskami učencev in obravnavo medvrstniškega nasilja, je dodal minister.
“Vsi skupaj moramo postati še pozornejši na vse pojave, ki bi pri učencih in dijakih utegnili nakazovati stiske, ki bi jih lahko pripeljale do nasilnih dejanj. Naš skupni cilj je vsem učencem, dijakom, staršem in zaposlenim v vzgojno-izobraževalnih zavodih zagotavljati občutek varnosti, ki je osnovni pogoj za normalno delujoče šolsko okolje,” je poudaril minister Felda.
Na pobudo premerja Roberta Goloba je ministrstvo ravnateljem osnovnih in srednjih šol podalo predlog, da v petek, 12. maja, v času pouka organizirajo dan kulture nenasilja in strpnosti. Minister je pojasnil: “Predlagali smo jim, da na ta dan z različnimi starostim prilagojenimi aktivnostmi odprejo prostor in priložnosti za pogovori ter aktivnosti, s katerimi bodo krepili veščine kulturne medsebojne komunikacije, čustveno odpornost in ustrezne odzive ob soočanju z nasilnimi dejanji.”
vir Foto: UKOM